Magazyn

Zachodniopomorskiego ZPP

Magazyn Zachodniopomorskiego ZPP - Bezpłatny informator dla zachodniopomorskich firm

Magazyn ZZPP nr 5(23)/2018

W bieżącym numerze

 

Informacje z ZPP

Zobacz wszystkie pozycje

Przegląd prasy online

Zobacz wszystkie pozycje

Polecamy szczególnie

Polecamy szczególnie

Najważniejsze informacje od Zachodniopomorskiego ZPP

Prezentujemy wyniki badania „Empiryczna analiza kobiecości i męskości przedsiębiorczyń w województwie zachodniopomorskim”

28 maja zorganizowaliśmy w Koszalinie konferencę prasową połączoną z prezentacją raportu "Empiryczna analiza kobiecości i męskości przedsiębiorczyń w województwie zachodniopomorskim", przygotowywanego między październikiem 2017 a lutym 2018 przy współpracy z Zachodniopomorski ZPP przez Monikę Różycką, pracownika naukowego na Uniwersytecie Szczecińskim, eksperta w dziedzinie zarządzania strategicznego.

Celem badania było znalezienie odpowiedzi na pytanie "Jakie cechy reprezentują kobiety, które odnoszą sukcesy w biznesie i na rynku pracy w województwie zachodniopomorskim?". W próbie badawczej uczestniczyły przedsiębiorczynie (właścicielki lub współwłaścicielki zarządzające własnymi firmami) oraz menedżerki (zatrudnione do zarządzania firmą, reprezentujące kadrę zarządzającą najwyższego i wyższego szczebla) ze Szczecina, Koszalina, Stargardu i Szczecinka. Grupę porównawczą stanowiły kobiety, które posiadały status przedsiębiorcy i prowadziły działalność gospodarczą, lecz zakończyły ją poprzez bankructwo (upadłość) czy też likwidację firmy. W odniesieniu do kadry zarządzającej – kobiety, które pełniły funkcje zarządcze lub menedżerskie i zrezygnowały z pracy lub zostały niej zwolnione.

Wyniki badania pokazują, że panie, które mają na swoim koncie sukcesy biznesowe, charakteryzują się zarówno silniejszymi cechami żeńskimi, jak i silniejszymi cechami męskimi w porównaniu do grupy badanych kobiet, które sukcesów nie odniosły. Businesswoman, które mogą pochwalić się sukcesem w biznesie w naszym województwie posiadają zatem cechy kojarzone głównie nie tylko z mężczyznami, takie jak współzawodnictwo i rywalizacja, asertywność czy indywidualizm, ale również empatię, intuicję, autentyczność w komunikowaniu uczuć i emocji, wyrozumiałość oraz wielozadaniowość. Jakkolwiek cechy kobiece oraz cechy męskie rozumiane są zazwyczaj opozycyjnie – jako z pozoru przeciwstawne lub wykluczające się nawzajem – to okazuje się, że w odniesieniu do kobiet sukcesu w województwie zachodniopomorskim są ze sobą komplementarne, wzajemnie uzupełniają się i dopełniają. Ich komplementarność wnosi do firm wartość dodaną, wpływa na skuteczność i efektywność przedsiębiorstw.

Relacje z naszej konferencji prasowej oraz informacje o wynikach badania mogliście znaleźć w mediach: TV Max, Polskim Radiu Koszalin oraz Głosie Koszalińskim.

Pełną treść raportu możecie pobrać tutaj.

Więcej »

O Konstytucji Biznesu w TVP3 Szczecin

O tym, w jaki sposób Konstytucja Biznesu – a w szczególności jej naczelna zasada "co nie jest zabronione, jest dozwolone" - wpłynie na funkcjonowanie przedsiębiorców, mówił prezes Zachodniopomorskiego ZPP Robert Bodendorf w materiale TVP3 Szczecin na temat rozwoju branży ICT oraz współpracy nauki, biznesu i samorządu na rynku koszalińskim.

Zachęcamy do obejrzenia materiału!

Więcej »

Relacje

Relacje

Zrealizowane projekty Zachodniopomorskiego ZPP

Konferencja „Prawo do przedsiębiorczości – małe firmy, wielkie zmiany”

 UCZESTNICZYLIŚMY W WYDARZENIU 

21 maja w Koszalinie odbyła się konferencja "Prawo do przedsiębiorczości – małe firmy, wielkie zmiany" organizowana przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, z udziałem Minister Przedsiębiorczości i Technologii Jadwigi Emilewicz oraz Ministra Inwestycji i Rozwoju Jerzego Kwiecińskiego.

Głównym tematem spotkania były udogodnienia dla firm wprowadzane przez Konstytucję Biznesu – pakiet pięciu ustaw, mających poprawić relacje między przedsiębiorcami a urzędnikami oraz ułatwić założenie i prowadzenie działalności gospodarczej.

To na pewno krok w dobrym kierunku, ale jak będzie wyglądała praktyka? – o tym, jak zmiany oceniają sami przedsiębiorcy oraz pod kogo głównie stworzona została Konstytucja Biznesu, opowiadał prezes Zachodniopomorskiego ZPP Robert Bodendorf w Polskim Radio Koszalin, TVP3 Szczecin (00:38 i 02:51), TV Max (ok. 02:27) oraz Tygodniku Koszalińskim Miasto.

Mowa była o tym, jak przedstawiała się dotychczasowa sytuacja, a także jak poszczególne zasady Konstytucji Biznesu wpłyną na funkcjonowanie przedsiębiorców czy osób planujących założenie własnej firmy.

Zachęcamy do zapoznania się z materiałami!

Cykl szkoleń „Internetowy niezbędnik przedsiębiorcy – narzędzia, dzięki którym dotrzesz do klientów w sieci”

 WSPÓŁORGANIZOWALIŚMY WYDARZENIE 

13 czerwca w Sianowie oraz 18 czerwca w Mielnie zorganizowaliśmy – wspólnie z Urzędem Gminy i Miasta Sianów oraz Urzędem Miejskim w Mielnie – szkolenia "Internetowy niezbędnik przedsiębiorcy – narzędzia, dzięki którym dotrzesz do klientów w sieci", podczas których zaprezentowane zostały ogólnodostępne, darmowe rozwiązania wspomagające działania marketingowe i sprzedażowe w Internecie.

Wydarzenia – realizowane w ramach projektu "Google Internetowe Rewolucje dla Firm" – skierowane były zarówno do przedsiębiorców czy menedżerów, jak i pracowników odpowiedzialnych za działania w sieci. Szkolenia poprowadziła Zofia Mazurek – doradca "Internetowych Rewolucji" i specjalista od brandingu, a same zajęcia posiadały formę interaktywnych wykładów z omówieniem poszczególnych narzędzi na przykładach z sali.

Uczestnikom z obu miejscowości serdecznie dziękujemy za przybycie – mamy nadzieję, że zdobyta wiedza pozwoli Wam na samodzielne wykorzystanie omówionych narzędzi do ulepszania działań Waszej firmy w sieci. Gorąco dziękujemy również współorganizatorom za wsparcie w realizacji i promocji wydarzenia.

Galerie zdjęć ze szkoleń znajdziecie na naszym fanpejdżu: Sianów, Mielno.

Czym są Internetowe Rewolucje dla Firm?

To bezpłatna inicjatywa wspierająca przedsiębiorców w skutecznym wykorzystywaniu Internetu, polegająca na indywidualnych konsultacjach z dedykowanym doradcą – a wszystko to w siedzibie Waszej firmy (lub innej wybranej lokalizacji) i w dogodnym dla Was terminie. Dodatkowo po konsultacjach otrzymujecie gotowy plan działania w Internecie, a doradca jeszcze przez 3 miesiące bezpłatnie wspiera Was w jego realizacji. Organizatorem projektu jest Google Polska przy współpracy ze Związkiem Przedsiębiorców i Pracodawców, a my pełnimy rolę partnera w województwie zachodniopomorskim. Szczegóły znajdziecie na naszej stronie www.ZZPP.net.pl/Rewolucje.

Gala Finałowa konkursu „Firma na Start”

 BYLIŚMY PARTNEREM KONKURSU 

19 czerwca w trakcie Gali Finałowej poznaliśmy zwycięzców IV edycji konkursu "Firma na Start" realizowanego przez Biuro Pełnomocnika Prezydenta ds. Inwestorów Kluczowych i Zatrudnienia w Koszalinie. Konkurs miał na celu wyłonić najbardziej interesujący – a jednocześnie możliwy do realizacji – pomysł na własną firmę na terenie Koszalina. Zachodniopomorski ZPP już po raz kolejny był partnerem projektu.

Spośród 16 projektów biznesowych Kapituła Konkursowa wyłoniła laureatów w dwóch Kategoriach. Zwycięzcą w Kategorii I został Arkadiusz Pater za pomysł "Studio Filmowe JART". W Kategorii II nagrodzeni zostali uczniowie Zespołu Szkół nr 9 im. Romualda Traugutta w Koszalinie: Sandra Sadowska za "Magical Bakery" (miejsce I), Marianna Konarzewska za "MarinaCup" (miejsce II) oraz Mateusz Szewczak za "Zdrowo Drezynowo" (miejsce III).

Wszyscy uczestnicy konkursu zakwalifikowani do trzeciego etapu otrzymali od nas bezpłatne zaproszenia na 1-dniowe szkolenie "Tworzenie i rozwój firmy" prowadzone przez praktyków – przedsiębiorców zrzeszonych w Zachodniopomorskim ZPP, które odbędzie się 12 września w Koszalinie.

Zachęcamy do obejrzenia zdjęć z Gali Finałowej na oficjalnym fanpejdżu Biuro Pełnomocnika Prezydenta ds. Inwestorów Kluczowych i Zatrudnienia.

Uroczysta Gala konkursu „Koszaliński Denar – Nagroda Gospodarcza Roku 2017”

 OBJĘLIŚMY WYDARZENIE PATRONATEM 

21 czerwca podczas Uroczystej Gali w Filharmonii Koszalińskiej rozstrzygnęła się XVII edycja konkursu "Koszaliński Denar – Nagroda Gospodarcza Roku" organizowanego przez Koszalińską Izbę Przemysłowo–Handlową. Zachodniopomorski ZPP kolejny rok z rzędu był patronem wydarzenia. Goście mieli okazję wysłuchać występu Tomasza "Trzeszczu" Trzeszczyńskiego – wokalisty i gitarzysty z Poznania, głosu metalowej kapeli ThermiT, uczestnika 7. edycji Voice of Poland TVP. Wieczór zakończył się wykładem "O przyszłości, która nadchodzi za wcześnie, czyli biznes w czasach czwartej rewolucji przemysłowej", który poprowadził prof. dr hab. Piotr Płoszajski – kierownik Katedry Teorii Zarządzania SGH Warsaw School of Economics.

Nagroda "Koszaliński Denar" przyznawana jest corocznie najlepszym firmom z regionu Koszalina jako wyraz uznania dla ich wyników działalności oraz dokonań. Wśród nominowanych do tegorocznej edycji nie zabrakło przedsiębiorców zrzeszonych w ZZPP. Nominacje otrzymały firmy: Agencja Social Media Wypisz–Wymaluj, Ajkan Szkolenia (wraz z Ajkan for kids), Business Software, Biuro Rachunkowe Infiks Ilona Sokołowska, Mikrofonika, Kancelaria Doradztwa Podatkowego i Audytu Debet Halina Kozak, Kancelaria Podatkowa Constans Bożena Pawłowska, Monolith Group oraz MPS International Koszalin.

Nasi członkowie znaleźli się również w gronie laureatów i wyróżnionych. Biały Denar w kategorii "Objawienie Roku 2017" otrzymała Agencja Social Media Wypisz–Wymaluj, Srebrny Denar w kategorii "Mikro" – Ajkan Szkolenia / Ajkan for kids, a Złoty Denar w kategorii "Duże" – MPS International Koszalin.

Obszerną galerię zdjęć z Uroczystej Gali znajdziecie na oficjalnym fanpejdżu Koszalińskiej Izby Przemysłowo–Handlowej. Zachęcamy do obejrzenia!

Wydarzenia w regionie

Wydarzenia w regionie

Bezpłatne spotkania, szkolenia, konkursy i plebiscyty w województwie zachodniopomorskim

Gdzie: Koszalin // Kiedy: (najbliższy termin) 02.07.2018, 12:00–14:00

Dyżur prawniczy dla przedsiębiorców

Czytaj dalej

Miałeś polisę inwestycyjną, która zamiast pomnażać Twoje środki doprowadziła do ich utraty? A może zawarłeś kredyt, w którym nałożono na Ciebie szereg opłat za ubezpieczenia?

Północna Izba Gospodarcza w Koszalinie zaprasza na cykl bezpłatnych dyżurów prawnych zarówno dla przedsiębiorców, jak i osób nie prowadzących jeszcze działalności, w każdy poniedziałek o godzinie 12.00. Porad prawnych udzielać będzie Kancelaria Prawna Perfecta – reprezentowana przez Panią Katarzynę Kujawską.

Polisolokata – program Lucro – dodatkowe opłaty do ubezpieczenia, i wiele innych tematów.

Udział w dyżurze jest bezpłatny. Wymagana rejestracja do każdego poniedziałku do 10:00.

Więcej »

Gdzie: Koszalin // Kiedy: (najbliższy termin) 04.07.2018, 10:00–11:00

Porady z zakresu windykacji i odszkodowań dla przedsiębiorców

Czytaj dalej

Północna Izba Gospodarcza w Koszalinie zaprasza do skorzystania z bezpłatnych porad z zakresu windykacji i odszkodowań zarówno dla przedsiębiorców, jak i osób nie prowadzących jeszcze działalności, oodbywających się w każdą środę w godzinach od 10.00 do 11.00 w biurze PIG w Koszalinie. Bezpłatnych porad udzielać będą pracownicy firmy Ikarius Odszkodowania i Windykacja.

Skorzystanie z porad jest bezpłatne. Wymagana rejestracja do każdej środy do 9:00.

Więcej »

Gdzie: Szczecin // Kiedy: (najbliższy termin) 03.07.2018, 16:00–17:00

Konsultacje z zakresu Lean Management i zarządzania procesowego

Czytaj dalej

W każdy pierwszy wtorek miesiąca od godz. 16:00 do godz. 17:00, przed spotkaniem Klubu Lean Management działającego przy Północnej Izbie Gospodarczej, będą możliwe indywidualne, otwarte, konsultacje z zakresu Lean i zarządzania procesowego.

Jeżeli macie Państwo pytania, albo nurtują Was wątpliwości lub myślą Państwo o wdrożeniu Lean lub przeszkoleniu swoich pracowników z tego zakresu, to Klub Lean Management postara się odpowiedzieć na Państwa pytania i wspierać w działaniach.

Udział w konsultacjach jest bezpłatny.

Więcej »

Gdzie: Szczecin // Kiedy: 03.07.2018, 17:30–19:30

"Lean Coffee" & "Business Value Canvas" – spotkanie Klubu Lean Management

Czytaj dalej

Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie zaprasza na kolejne spotkanie Klubu Lean Management, tym razem z dwoma tematami przewodnimi.

      • Business Model Canvas – brzmi bardzo korporacyjnie, ale wbrew pozorom świetnie sprawdza się w całościowym spojrzeniu na nasz model biznesowy: na jednej kartce papieru prezentujemy wszystkie najważniejsze aspekty naszego biznesu. Tworzenie zaczynamy od klientów i wartości, a dalej… przyjdź i przekonaj się sam!
      • Jak wykorzystać interdyscyplinarne zespoły z różnym poziomem wiedzy, aby przy pomocy trystormingu rozwiązać problem? Dowiesz się podczas Lean Coffee!

Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej » Rejestracja » Wydarzenie na Facebook »

Gdzie: Szczecin // Kiedy: 09-10.07.2018, 9:00–16:00

Szkolenie "Kwalifikowalność wydatków oraz księgowość w projektach współfinansowanych ze środków EFS"

Czytaj dalej

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie zaprasza na bezpłatne szkolenie "Kwalifikowalność wydatków oraz księgowość w projektach współfinansowanych ze środków EFS" adresowane do projektodawców realizujących projekty współfinansowanych ze środków EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020.

Cel spotkania

      • Zdobycie wiedzy nt. księgowości oraz kwalifikowalności wydatków w projektach EFS, w tym:
        • kwalifikowalność uczestników projektu
        • wkład własny
        • cross-financing
        • środki trwałe
        • wprowadzenie mechanizmu racjonalnych usprawnień
        • księgowanie wydatków związanych z realizacją projektów

Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Wymagana rejestracja do 3 lipca do 10:00.

Więcej »

Gdzie: Myślibórz // Kiedy: 13.07.2018, 9:00–15:00

Szkolenie "Podatek VAT w transakcjach zawieranych na terenie Unii Europejskiej"

Czytaj dalej

Centrum Usługowo Doradcze Euroregionu Pomerania w Myśliborzu zaprasza na bezpłatne szkolenie "Podatek VAT w transakcjach zawieranych na terenie Unii Europejskiej" skierowane do przedsiębiorców, pracowników działów kadr, pracowników biur rachunkowych oraz jednostek samorządów terytorialnych.

Celem szkolenia jest omówienie ważnych zmian w ustawie o podatku od towarów i usług, które wchodzą w życie od 1 lipca 2018. Przede wszystkim zostaną kompleksowo omówione zagadnienia związane z mechanizmem podzielonej płatności (splite payment), kas rejestrujących oraz obowiązki ewidencyjne podatników w obrocie transgranicznym.

W programie:

      1. Podzielona płatność – wdrożenie od dnia 1 lipca 2018
        • Pozorna dobrowolność wyboru formy splite payment
        • Rola banków w przygotowaniu podmiotów
        • Wydzielony rachunek VAT – jeden lub kilka
        • "Dedykowany komunikat przelewu" – obowiązki banku i podatnika
        • Formuła rozliczania transakcję przy zastosowaniu splite payment
        • Sposób rozliczania faktur przez kontrahenta
        • Właściciel środków zgromadzonych na rachunku VAT
        • Jak skorzystać ze środków zgromadzonych na rachunku VAT?
        • Dopuszczalność egzekucji z rachunku VAT
        • Odpowiedzialność osób trzecich za płatności poza systemem
        • Wpływ podzielonej płatności na ocenę rzetelności kontrahenta
        • Realizacja podzielonej płatności – odsetki od zaległości
        • Podzielona płatność – uchylenie sankcji podatkowych
        • Podzielona płatność a odwrotne obciążenie
        • Podzielona płatność a obrót międzynarodowy
      2. Ustawa o zapobieganiu oszustwom podatkowym
        • Możliwość utraty rejestracji w systemie VAT
        • Prezentacja podatników w systemie VAT
        • Zasady rejestrowania podatników
        • Wyszukiwarka podmiotów i treść danych
        • Przywracanie rejestracji podmiotów
        • Skutki dokonywania płatności na niewłaściwe rachunki bankowe
        • Warunki zamiany paragonów na faktury
      3. Kasy rejestrujące w roku 2018 – nowe regulacje
        • Zmiany w zakresie zwolnień podmiotowych
        • Zmiany w zakresie zwolnień przedmiotowych
        • Przygotowanie do wprowadzenia kas elektronicznych
      4. Obrót transgraniczny – obowiązki ewidencyjne podatników
        • Dokumentowanie WDT i WNT
        • Terminy rozliczania transakcji
        • Import usług – zakres obowiązków nabywcy
        • Skutki zaniechania rozliczeń WNT i importu usług

Udział w szkoleniu jest bezpłatny (maksymalnie 2 osoby z jednej firmy). Wymagana rejestracja do 9 lipca.

Więcej »

Gdzie: Szczecin // Kiedy: 13.07.2018, 9:00–12:00

Panel informacyjny na temat dofinansowania specjalistycznych usług doradczych na innowację przez Instytucje Otoczenia Biznesu

Czytaj dalej

Szczeciński Park Naukowo–Technologiczny zaprasza do udziału w panelu "Jak pozyskać środki na rozwój i zbudować przewagę konkurencyjną swojej firmy?" na temat na temat dofinansowania specjalistycznych usług doradczych na innowację przez Instytucje Otoczenia Biznesu w ramach projektu "Zakup usługi IOB szansą na innowację MŚP" realizowanego przy współudziale środków pochodzących z Unii Europejskiej w ramach działania 1.16 RPO WZP.

Strategiczne rozwijanie biznesu, zarządzanie zespołem czy poprawa jakości usług i produktów – to tylko wybrane obszary, w których firmy coraz częściej korzystają z pomocy doradców biznesowych. Wiedza połączona ze wsparciem doświadczonego konsultanta pomaga przedsiębiorstwom zwiększać ich efektywność, wydajność i konkurencyjność.

Celem panelu jest przedstawienie zasad pozyskania dofinansowania dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw w wysokości nawet 50 tys. zł oraz prezentacja ofert usług doradczych Instytucji Otoczenia Biznesu.

Agenda spotkania:

      • Wprowadzenie do projektu "Zakup usługi IOB szansą na innowację MŚP"
      • Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Rozwoju Gospodarczego – Szczecińskie Centrum Przedsiębiorczości – przedstawienie oferty specjalistycznych usług doradczych
      • Centrum Transferu Technologii Morskich, Akademia Morska w Szczecinie – przedstawienie oferty specjalistycznych usług doradczych
      • Klaster ICT Pomorze Zachodnie – przedstawienie oferty specjalistycznych usług doradczych
      • MP Polskie Klastry – przedstawienie oferty specjalistycznych usług doradczych
      • Klaster Zarządzania Procesowego przy Północnej Izbie Gospodarczej – przedstawienie oferty specjalistycznych usług doradczych
      • Klaster Logistyczno Transportowy Północ – Południe, Gdańsk – przedstawienie oferty specjalistycznych usług doradczych
      • Centrum Transferu Wiedzy i Technologii US – przedstawienie oferty specjalistycznych usług doradczych
      • Dolnośląski Klaster Energii Odnawialnej – przedstawienie oferty specjalistycznych usług doradczych
      • Centrum Transferu Technologii PUM, Centrum Innowacyjnych Technologii PUM – przedstawienie oferty specjalistycznych usług doradczych
      • Pytania i odpowiedzi na temat dofinansowania

Udział w panelu jest bezpłatny. Wymagana rejestracja do 5 lipca.

Więcej » Wydarzenie na Facebooku »

Gdzie: Stargard // Kiedy: 16.07.2018, 10:00–13:00

Spotkanie informacyjne "Mechanizm Podzielonej Płatności (split payment)"

Czytaj dalej

Stargardzka Izba Gospodarcza, we współpracy z Izbą Administracji Skarbowej w Szczecinie, PKO Bankiem Polskim S.A. oraz Stargardzką Agencją Rozwoju Lokalnego sp. z o.o., zapraszają przedsiębiorców na bezpłatne spotkanie informacyjne "Mechanizm Podzielonej Płatności (split payment)".

W programie:

      • Istota i sposób działania MPP
      • Sposób na podzieloną płatność w firmie (narzędzia i mechanizmy MPP)
      • Komunikat przelewu
      • Korzyści dla przedsiębiorców związane ze stosowaniem MPP
      • Rachunek VAT – sposób zakładania, dostępność i obsługa rachunku, dysponowanie zgromadzonymi środkami, uwolnienie środków z rachunku VAT
      • Wyłączenia ze stosowania MPP

Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

Gdzie: Szczecin // Kiedy: 16.07.2018, 10:30–12:45

Spotkanie informacyjne dotyczące zasad dokumentowania wydatków w Działaniu RPO 1.15 Wsparcie kooperacji przedsiębiorstw

Czytaj dalej

Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Szczecinie wraz z Wydziałem Wdrażania RPO zaprasza na bezpłatne spotkanie informacyjne dotyczące zasad dokumentowania wydatków w Działaniu 1.15 Wsparcie kooperacji przedsiębiorstw.

Spotkanie skierowane jest do beneficjentów konkursu w ramach działania RPO 1.15 Wsparcie kooperacji przedsiębiorstw.

W programie:

      • Dokumentowanie wydatków we wnioskach o płatność
      • Kompendium udzielania i dokumentowania zamówień
      • Omówienie specyficznych aspektów związanych z rozliczaniem projektów w Działaniu 1.15
      • Pytania indywidualne uczestników

Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Wymagana rejestracja do 12 lipca do 12:00.

Więcej »

Gdzie: Koszalin // Kiedy: 18.07.2018, 9:00–16:00

Szkolenie "Od pomysłu do projektu (ABC projektu) z wykorzystaniem systemu SOWA"

Czytaj dalej

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie oraz Biuro Informacji i Promocji EFS w Szczecinie zapraszają na bezpłatne szkolenie w formie warsztatu adresowane do potencjalnych projektodawców deklarujących chęć realizacji projektów z komponentu regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy nt. prawidłowego opracowywania wniosków o dofinansowanie projektów z użyciem lokalnego systemu informatycznego SOWA.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Wymagana rejestracja do 11 lipca do 10:00.

Więcej »

Gdzie: Szczecin // Kiedy: 19.07.2018, 9:00–16:00

Szkolenie "Od pomysłu do projektu (ABC projektu) z wykorzystaniem systemu SOWA"

Czytaj dalej

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie oraz Biuro Informacji i Promocji EFS w Szczecinie zapraszają na bezpłatne szkolenie w formie warsztatu adresowane do potencjalnych projektodawców deklarujących chęć realizacji projektów z komponentu regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.

Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy nt. prawidłowego opracowywania wniosków o dofinansowanie projektów z użyciem lokalnego systemu informatycznego SOWA.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Wymagana rejestracja do 11 lipca do 10:00.

Więcej »

Gdzie: Szczecin // Kiedy: 18.10.2018

Targi Pracodawców 2018

Czytaj dalej

Związek Pracodawców Pomorza Zachodniego Lewiatan zaprasza do udziału w drugiej edycji Targów Pracodawców, organizowanych pod hasłem "Tu chcesz pracować!". Celem targów jest pomoc zachodniopomorskim pracodawcom w zaprezentowaniu swojego potencjału i budowaniu renomy na rynku oraz wspieranie dobrych, odpowiedzialnych pracodawców w znalezieniu najbardziej utalentowanych pracowników.

Wychodząc naprzeciw potrzebom zachodniopomorskich pracodawców oraz spełniając oczekiwania dynamicznie zmieniającego się rynku pracy, w szczególności młodego pokolenia rozpoczynającego karierę zawodową, organizatorzy pragną ponownie dotrzeć do najlepszych pracodawców naszego regionu i udostępnić im przestrzeń do ukazania się z najlepszej strony.

Targi Pracodawców "Tu chcesz pracować!" to wydarzenie pozwalające dotrzeć przedsiębiorcom do potencjalnych pracowników nie tylko z ofertami pracy, ale również z komunikatem o jakości miejsca pracy i renomie firmy. Targi są więc doskonałą okazją do znalezienia i zatrudnienia najlepszych pracowników oraz zaprezentowania i budowania renomy zachodniopomorskich pracodawców.

Więcej informacji wkrótce.

Więcej »

Gdzie: Szczecin // Kiedy: do 15.09.2018

Nabór wniosków o przyznanie marki "Zrobione w Szczecinie"

Czytaj dalej

Marka "Zrobione w Szczecinie", przyznawana jest przez Gminę Miasto Szczecin oryginalnym szczecińskim produktom lub usługom, wyróżniającym się wysoką jakością oraz kreującym pozytywny wizerunek miasta Szczecin. Celem marki jest promowanie działań kreatywnych, gospodarczych, proinwestycyjnych i innowacyjnych na terenie miasta Szczecin, wzmacnianie szczecińskiej tożsamości, patriotyzmu lokalnego oraz budowanie pozytywnego wizerunku miasta, podniesienie jakości produktów i usług oferowanych w mieście, promocja miasta Szczecin oraz szczecińskich przedsiębiorców i instytucji, zwiększenie lojalności klientów wobec lokalnych produktów i usług oraz zwiększenie prestiżu przedsiębiorców, instytucji i innych podmiotów kojarzonych z marką.

Marka ma charakter honorowy i nie przysługują z tego tytułu żadne gratyfikacje finansowe czy ulgi podatkowe. Niewątpliwą korzyścią dla przedsiębiorców, wynikającą z przyznania marki będzie możliwość udziału w programach z zakresu promocji gospodarczej, prowadzonych przez Gminę Miasto Szczecin oraz możliwość zamieszczania logotypu marki w materiałach promocyjno-informacyjnych.

O przyznanie marki dla produktów lub usług mogą występować przedsiębiorcy, instytucje i inne podmioty z siedzibą w Szczecinie, których produkty lub usługi znajdują się na szczecińskim rynku przez co najmniej 12 miesięcy przed zgłoszeniem. Jednostką koordynująca realizację programu jest Biuro Strategii Urzędu Miasta Szczecin.

Udział w konkursie jest bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

Wydarzenia w Internecie

Wydarzenia w Internecie

Bezpłatne webinary oraz transmisje online

Kiedy: 02.07.2018, 10:00–11:30

Webinar "Pierwsze kroki z kodami kreskowymi"

Czytaj dalej

Webinar skierowant do firm, które rozpoczynają lub planują wdrożenie rozwiązań opartych o standardy GS1, prowadzony w każdy pierwszy roboczy poniedziałek miesiąca.

Udział bezpłatny (elementy promocji oferty). Wymagana rejestracja.

Więcej »

Kiedy: 05.07.2018, 12:30

Webinar "Jak zbudować bazę klientów jeszcze przed startem e-sklepu"

Czytaj dalej

Zapisz się na darmowy webinar, aby dowiedzieć się, jak zbudować bazę klientów oraz dlaczego jest to tak ważne.

W programie:

      • Jak zbudować bazę klientów
      • Gdzie oraz w jaki sposób promować sklep przed oficjalnym startem
      • W jaki sposób prowadzić komunikację z klientami
      • Przykłady świetnych praktyk w budowaniu relacji z klientami

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

Kiedy: 05.07–20.09.2018 (różne terminy)

Cykl webinarów "Sukces jest na wyciągnięcie ręki" (marketing, social media, email marketing, copywriting, grafika)

Czytaj dalej

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego zaprasza na cykl webinarów adresowany specjalnie dla beneficjentów projektów unijnych z województwa zachodniopomorskiego. Projekt skierowany jest do przedsiębiorców, organizacji pozarządowych oraz samorządów.

Osiem spotkań online dostarczy użytecznej wiedzy z dziedziny marketingu, PR, social media oraz elementów grafiki. Szkolenia zostaną poprowadzone przez znakomitych ekspertów z całej Polski. Programy każdego ze spotkań zostały przygotowane w taki sposób, aby zdobytą wiedzę móc wykorzystać także w codziennej pracy.

Dlaczego warto uczestniczyć w webinarach:

      • Pierwszy cykl przygotowany z myślą o beneficjentach RPOWZ
      • Praktyczna wiedza, którą wykorzystasz na różnych płaszczyznach
      • Webinary prowadzone przez znakomitych ekspertów z całej Polski
      • Najbardziej aktualne informacje
      • Innowacyjna forma spotkań
      • Dodatkowe materiały dla uczestniczących w webinarach

Co zyskasz uczestnicząc w cyklu webinarów:

  • Otrzymasz dostęp do najświeższej wiedzy z prezentowanych tematów
  • Spotkania będą prowadzone przez znakomitych ekspertów, dzięki czemu masz pewność fachowej wiedzy
  • Eksperci przekażą wiedzę w sposób przystępny, dlatego nie musisz przejmować się, jeśli nie masz zbyt dużego doświadczenia w danej tematyce
  • Krótkie i dynamiczne spotkania – interaktywna forma sprawi, że webinary nie będą nudne
  • Dużo praktycznej wiedzy do wykorzystania w codziennej pracy
  • Konsultacje – nasi eksperci czekają na Twoje pytania i z przyjemnością Ci pomogą

Program aktualnych webinarów:

Po pierwsze strategia! 7 pytań, na które musisz odpowiedzieć, aby właściwie zaplanować działania marketingowe oraz jak dobrać narzędzia marketingowe do potrzeb mojego projektu

5 lipca 2018

  • Jak tworzyć markę?
  • Najlepsze narzędzia do wykorzystania w promocji projektu
  • Koordynacja działań

Social Media, e-mail marketing, współpraca z influencerami oraz blogerami podczas promocji naszego projektu

26 lipca 2018

  • Właściwe wykorzystanie social media w promocji
  • Influencer marketing
  • Newslettery jako narzędzie do promocji

Content is king! Skuteczna komunikacja w mediach społecznościowych. Magia słowa, czyli copywriting. Jak komunikować, aby nas słyszano? Jak przygotowywać angażujące treści dla odbiorcy?

6 września 2018

  • Jak tworzyć angażujące treści
  • Czym jest storytelling
  • Skuteczna komunikacja w mediach społecznościowych

Jak łatwo tworzyć samodzielnie materiały reklamowe – narzędzia oraz sposoby tworzenia infografik, ulotek i plakatów

20 września 2018

  • Przegląd najlepszych narzędzi do tworzenia grafik
  • Case study
  • Dobre praktyki

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja (jednorazowo na cały cykl szkoleń).

Więcej »

 

Kiedy: 06.07.2018, 11:00

Webinar "Bazy danych o odpadach – wszystko, co musi wiedzieć przedsiębiorca"

Czytaj dalej

24 stycznia 2018 został utworzony rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami. Natomiast 24 lipca 2018 mija okres przejściowy na uzyskanie wpisu do tego rejestru dla podmiotów funkcjonujących w zakresie objętym rejestrem, w tym dla wytwórców odpadów (z wyjątkiem posiadających pozwolenie na wytwarzanie odpadów lub pozwolenie zintegrowane).

Cel szkolenia online:

  • W czasie szkolenia zostaną omówione zasady dotyczące uzyskania wpisu do tego rejestru, a w szczególności obowiązki podmiotów, które są obowiązane złożyć wniosek o wpis do tego rejestru
  • Szkolenie wyjaśni również, które podmioty wytwarzające lub gospodarujące odpadami uzyskują wpis do rejestru z urzędu, a które podmioty w ogóle nie są objęte tym rejestrem

W programie:

  • Jakie dokumenty należy złożyć w celu uzyskania wpisu do rejestru
  • Kto uiszcza opłaty związane z rejestrem
  • Kto jest obowiązany posługiwać się numerem rejestrowym
  • Sankcje związane z naruszeniem wymagań dotyczących rejestracji

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

 

Kiedy: 10.07.2018, 11:00

Webinar "Kryteria oceny ofert – pytania i odpowiedzi"

Czytaj dalej

Serwis E-Publiczny Doradca wraz z Wielkopolską Grupą Prawniczą zapraszają na bezpłatny webinar poświęcony tematyce pozacenowych kryteriów oceny ofert. Wszyscy uczestnicy będą mogli zadawać pytania, na które w miarę możliwości uzyskają odpowiedzi.

W programie:

  • Pozacenowe kryteria oceny ofert
  • Czy kryteria oceny ofert mogą mieć charakter subiektywny?
  • Przykładowe pozacenowe kryteria oceny ofert
  • Ograniczenia w zakresie formułowania kryteriów oceny ofert
  • Jak uniknąć korekty finansowej w związku z formułowaniem kryteriów oceny ofert
  • Prezentacja programu E-Publiczny Doradca
  • Pytania uczestników

Udział bezpłatny (elementy promocji oferty). Wymagana rejestracja.

Więcej » Rejestracja »

ID pokoju: 716731146. Hasło: KRYTERIA

 

Kiedy: 12.07.2018, 10:00–11:00

Debata ekspercka JPK_PKPiR

Czytaj dalej

Do obejrzenia debaty organizatorzy zapraszają w szczególności przedsiębiorców, przede wszystkim mikro i małe firmy, przedstawicieli biur rachunkowych, działów księgowych, a także organów administracji publicznej. W czasie debaty eksperci Sage omówią najważniejsze wyzwania, przed jakimi stoją podmioty zobowiązane do wdrożenia podzielonej płatności oraz odpowiedzą na pytania zadawane w czasie debaty.

W czasie debaty dowiesz się:

  • Jak prawidłowo przygotować raport JPK_PKPiR by był zgodny z wytycznymi Ministerstwa Finansów
  • W jaki sposób sprawdzić czy wygenerowana przez program struktura zawiera poprawne dane
  • Co zrobić, jeżeli przy generowaniu struktury popełniłeś błędy i czy masz szansę je poprawić

Celem debaty jest:

  • Przekazanie eksperckiej wiedzy na temat struktury JPK Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów
  • Omówienie podstawowych zasad przygotowania, sprawdzania danych i składania do urzędu skarbowego raportu JPK_PKPiR
  • Umożliwienie podatnikom zadania pytań dotyczących struktury JPK_PKPiR na najbardziej interesujące ich zagadnienia w tym obszarze

Dla kogo przeznaczona jest debata?

  • Dla osób zarządzających przedsiębiorstwami, przedstawicieli działów finansowo-księgowych i biur rachunkowych.

Zakres debaty – czego się nauczysz?

  • Dowiesz się, jakich narzędzi i wiedzy potrzebujesz by móc dobrze przygotować raport JPK_PKPiR
  • Usłyszysz, jakie mogą czyhać na Ciebie pułapki lub w których miejscach musisz szczególnie uważać by nie popełnić błędu
  • Zyskasz ekspercką wiedzę o tym, w jaki sposób wzorcowo obsługiwać JPK w swojej firmie

Czas trwania debaty: 45 minut + 15 minut na pytania i odpowiedzi. Jeśli już teraz masz pytanie dotyczące struktur JPK, prześlij je na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej » Rejestracja »

 

Kiedy: 17.07.2018, 12:00

Webinar "RODO w instytucjach finansowych"

Czytaj dalej

RODO, to nie jedyne przepisy regulujące przetwarzanie danych osobowych w instytucjach finansowych. Klient banku, zakładu ubezpieczeń, czy funduszu inwestycyjnego ma znacznie więcej praw, niż osoba korzystająca np. z usług kurierskich. Z drugiej strony przepisy regulujące działanie sektora usług finansowych dają znacznie więcej uprawnień dostawcy produktów. Właściwe zrozumienie relacji pomiędzy RODO, a przepisami prawa regulującymi chociażby zagadnienia z zakresu tajemnicy bankowej czy ubezpieczeniowej, to podstawa przetwarzania danych osobowych w sposób całkowicie zgodny z obowiązującym prawem.

W programie:

  • Jakie przepisy, poza RODO, zobowiązana jest stosować instytucja finansowa przetwarzająca dane osobowe
  • W jakiej relacji powinien występować bank/zakład ubezpieczeń/TFI w relacji do dostawcy usług (kiedy zasadne jest odwoływanie się do relacji administrator – podmiot przetwarzający, a kiedy do relacji administrator-administrator)
  • Jakie szczególne podstawy przetwarzania danych osobowych dają przepisy branżowe
  • Jak traktować osoby świadczące na rzecz usługi na rzecz instytucji finansowej w ramach tzw. samozatrudnienia?

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

 

Kiedy: 24.07.2018, 10:00–12:00

Webinar "Handlowiec jutra – co wyróżnia najlepsze organizacje sprzedażowe?"

Czytaj dalej

W Twoim zespole sprzedażowym brakuje energii? Chcesz wiedzieć, jakie kluczowe kompetencje powinni rozwijać handlowcy, aby złamać kod współczesnej sprzedaży i osiągać zdumiewające wyniki? Z webinarium dowiesz się co wyróżnia wiodące organizacje sprzedażowe oraz jakie kompetencje handlowe gwarantują sukces w hiper konkurencyjnej rzeczywistości rynkowej.

Sposób, w jaki kupujący podejmują decyzje o zakupie zmienił się w ciągu ostatnich lat bardziej niż kiedykolwiek. Klienci są lepiej wyedukowani, mają dostęp do wielu opcji, a podejmując decyzje mogą korzystać z obiektywnych opinii, testów czy rekomendacji. Handlowcy mają coraz częściej problem w odnalezieniu się w tej nowej rzeczywistości. Są jednak organizacje, które złamały kod współczesnej sprzedaży, osiągając konsekwentnie zadziwiające wyniki. Podczas spotkania omówione zostaną kluczowe czynniki, odróżniające je od reszty stawki.

W programie:

  • Czego dziś od sprzedawców oczekują klienci
  • Najważniejsza umiejętność, którą posiada mniej niż 5% najlepszych sprzedawców
  • Kluczowe kompetencje, które powinieneś rozwijać w swoim zespole handlowym
  • Planowanie efektywnego procesu podnoszenia kompetencji
  • Najczęstsze błędy, które niweczą potencjał Twojego zespołu

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

 

Kiedy: 24.07.2018, 10:00–11:00

Webinar "Podział zamówienia na części. Zasady dzielenia, wartość szacunkowa, warunki udziału"

Czytaj dalej

Uczestnicząc w bezpłatnym szkoleniu online, dowiesz się:

  • W jakich przypadkach można odstąpić od podziału zamówienia i jak to uzasadnić?
  • Jakie obowiązki generuje dla zamawiającego dokonanie podziału zamówienia na części i jakie korzyści może przynieść takie działanie?
  • Jakie nieprawidłowości mogą wystąpić w tym zakresie i jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów?

Wybrane zagadnienia, które zostaną poruszone podczas szkolenia online:

  • Cel dzielenia zamówień na części
  • Zasady podziału zamówienia
  • Podział na części a wartość szacunkowa zamówienia
  • Ustalenie warunków udziału w zamówieniu podzielonym na części
  • Stosowne adnotacje w protokole postępowania
  • Zagadnienia i problemy praktyczne
  • Nowe orzecznictwo

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

 

Kiedy: 25.07.2018, 13:00–14:00

Webinar "Kolej z Chin dla każdego"

Czytaj dalej

Prostota, większa dostępność i spadające stawki – to wszystko składa się na rosnącą popularność frachtu kolejowego z Chin. Jak to wykorzystać do napędzenia własnego biznesu? Jakie są przewagi frachtu kolejowego nad frachtem morskim, na co trzeba uważać i o czym warto pamiętać importując kolejowo z Chin – o tym wszystkim będziemy podczas webinaru.

Webinar skierowany jest szczególnie dla:

  • Odbiorców zaczynających przygodę w handlu zagranicznym
  • Importerów poszukujących alternatywy dla transportu morskiego
  • Firm, którym zależy na szybkim imporcie produktów

Możliwość zadawania pytań po zakończeniu webinaru.

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

 

Kiedy: 21.08.2018, 10:00–11:00

Debata ekspercka JPK_EWP

Czytaj dalej

Do obejrzenia debaty organizatorzy zapraszają w szczególności przedsiębiorców, przede wszystkim mikro i małe firmy, przedstawicieli biur rachunkowych, działów księgowych, a także organów administracji publicznej. W czasie debaty eksperci Sage omówią najważniejsze wyzwania, przed jakimi stoją podmioty zobowiązane do wdrożenia podzielonej płatności oraz odpowiedzą na pytania zadawane w czasie debaty.

W czasie debaty dowiesz się:

  • W jaki sposób poprawnie wygenerować dane niezbędne do przygotowania raportu JPK_EWP
  • Jak postępować w przypadku stwierdzenia błędów na etapie generowania lub wysyłania raportu
  • W jaki sposób sprawdzić poprawność danych w przygotowanej strukturze

Celem debaty jest:

  • Przygotowanie przedsiębiorców, działy księgowe oraz biura rachunkowe do poprawnego generowania raportów JPK
  • Przekazanie wiedzy na temat poprawnej budowy struktury JPK_Ewidencji Przychodów
  • Wytypowanie najbardziej typowych błędów oraz udzielenie porad, w jaki sposób ich uniknąć

Dla kogo przeznaczona jest debata?

  • Dla osób zarządzających firmami, przedstawicieli działów finansowo-księgowych oraz biur rachunkowych.

Zakres debaty – czego się nauczysz?

  • Dowiesz się, z jakich obowiązkowych elementów składa się struktura JPK Ewidencja przychodów, a także kto i w jakich terminach powinien ją składać
  • Zyskasz ekspercką wiedzę na temat sposobów pozyskiwania danych do wygenerowania struktury JPK_EWP oraz dowiesz się, co należy zrobić w przypadku pojawienia się nieoczekiwanych problemów z przygotowaniem raportu

Czas trwania debaty: 45 minut + 15 minut na pytania i odpowiedzi. Jeśli już teraz masz pytanie dotyczące struktur JPK, prześlij je na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej » Rejestracja »

 

Kiedy: 29.08.2018, 13:00–14:00

Webinar "Jak wybrać dobrego spedytora?"

Czytaj dalej

Wybór odpowiedniego spedytora to klucz do odpowiedzialnego rozpoczęcia importu towarów zza granicy. Dostosowanie usługi do prowadzonego biznesu pozwala nie tylko obniżyć koszty, ale także zwiększyć bezpieczeństwo prowadzonych działań. Jak wybrać dobrego spedytora? Jakie kryteria przyjąć podczas wyboru? O wszystkim podczas webinaru.

Webinar skierowany jest szczególnie dla:

  • Odbiorców zaczynających przygodę w handlu zagranicznym
  • Importerów poszukujących alternatywy dla aktualnych usług spedycji
  • Firm, którym zależy na optymalizacji kosztów

Możliwość zadawania pytań po zakończeniu webinaru.

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

 

Kiedy: dostępne do 02.10.2019–12.04.2020 (różne terminy)

Webcasty KPMG (opodatkowanie kryptowalut, zmiany w PIT 2018, ulga na prace B+R, bezpieczeństwo aplikacji)

Czytaj dalej

Webcasty KPMG to wydarzenia online prowadzone przez ekspertów, którzy bazując na doświadczeniu zawodowym i wiedzy, analizują i omawiają kwestie istotne dla firm. Eksperci KPMG na bieżąco śledzą zmiany i trendy ważne dla przedsiębiorców prowadzących działalność w Polsce i na świecie.

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Wszystkie webcasty KPMG »

Polskie regulacje prawno-podatkowe dotyczące kryptowalut

(dostępne do: 12.04.2020, 12:00)

Mając na uwadze pojawiające się wątpliwości wynikające z braku w polskim systemie odrębnych regulacji dotyczących opodatkowania dochodów uzyskanych na rynku kryptowalut oraz transakcji dokonywanych na rynku kryptowalut, w trakcie webcastu organizatorzy postarają się usystematyzować polskie regulacje prawno-podatkowe w tym zakresie. Również, w trakcie trwania webcastu, prowadzący będą na bieżąco udzielali odpowiedzi na pytania dotyczące prawnych i podatkowych aspektów kryptowalut.

Zakres tematyczny:

  • Aspekty prawno-podatkowe opodatkowania kryptowalut
  • Zasady opodatkowania kryptowalut na gruncie podatków dochodowych
  • Opodatkowanie kryptowalut w PIT w ramach działalności gospodarczej i poza nią
  • Opodatkowanie kryptowalut a VAT i PCC
  • Opodatkowanie kryptowalut w Polsce na tle innych państw

Uwaga: Webcast odbył się w marcu 2018.

Więcej » Rejestracja »

Zmiany w PIT na 2018 rok – rewolucja czy ewolucja?

(dostępne do: 06.12.2019, 9:00)

W dniu 10 listopada br. Senat przyjął bez poprawek nowelizację ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Należy zaznaczyć, iż projekt zawiera szereg istotnych zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych zarówno od strony pracodawcy jak i pracownika, między innymi nową wartość kwoty wolnej od podatku, podwyższenie wysokości zwolnień podatkowych, jak również zwiększenie limitu 50% kosztów dla twórców.

Zmiany weszły w życie z dniem 1 stycznia 2018 roku.

Webinar ma na celu przedstawienie najnowszych przepisów w powyższym zakresie oraz wskazanie praktycznych rozwiązań w związku z ich stosowaniem.

Uwaga: Webcast odbył się w grudniu 2017.

Rejestracja »

Ulga na prace B+R oraz pozostałe formy wsparcia na prace B+R i infrastrukturę B+R

(dostępne do: 13.11.2019, 12:00)

Z początkiem 2016 roku poszerzyła się paleta zachęt dla przedsiębiorców na prowadzenie działalności B+R – wzorcem wielu państw (np. UK, Irlandia, Australia) została wprowadzona ulga podatkowa na prace badawczo-rozwojowe pozwalająca przedsiębiorcom na odliczenie dodatkowych kosztów prowadzonych prac B+R od podstawy opodatkowania.

Webinar ma na celu przedstawienie najnowszych przepisów i zasad korzystania z ulgi na prace B+R. W trakcie webinarium omówimy między innymi obecnie obowiązujące przepisy, planowane zmiany, a także inne instrumenty wsparcia na prace B+R i infrastrukturę B+R w przedsiębiorstwach.

W sposób przystępny i praktyczny wyjaśniona zostanie istota funkcjonowania ulgi, ze szczególnym uwzględnieniem obowiązków leżących po stronie przedsiębiorców oraz obszarów potencjalnego ryzyka.

Seminarium jest adresowane do: dyrektorów finansowych, głównych księgowych, wewnętrznych doradców podatkowych (in-house), szefów działów B+R.

Zakres tematyczny webinaru:

  1. Blok 1: Ulga na prace B+R
    • Omówienie zasad pozyskania ulgi na prace B+R
      • Definicja prac B+R
      • Koszty kwalifikowane
      • Zasady odliczenia
      • Obowiązki dokumentacyjne
      • Wyłączenia
      • Przykładowe zastosowanie
    • Zmiany w przepisach od 1 stycznia 2018
  2. Pozostałe formy wsparcia na prace B+R i infrastrukturę B+R
    • Wsparcie na prace B+R
      • Źródła wsparcia
      • Poziomy dofinansowania
      • Kryteria wyboru
      • Przykładowe projekty
    • Wsparcie na infrastrukturę B+R
      • Źródła wsparcia
      • Poziomy dofinansowania
      • Kryteria wyboru
      • Przykładowe projekty
    • Inne źródła wsparcia

Uwaga: Webcast odbył się 8 listopada 2017.

Rejestracja »

Błędy w aplikacjach przyczyną groźnych cyberataków

(dostępne do: 02.10.2019, 11:00)

Zakres tematyczny:

  • Dlaczego aplikacje stanowią dziś obszar największego ryzyka dla przedsiębiorstw?
  • Jakiego rodzaju luki w bezpieczeństwie najczęściej występują w aplikacjach?
  • Jak działają hakerzy i w jaki sposób się przed nimi zabezpieczyć?
  • W jaki sposób spełnić nowe wymagania RODO odnośnie bezpieczeństwa aplikacji?

Uwaga: Webcast odbył się 26 września 2017.

Rejestracja »

 

Informacje z ZPP

Informacje z ZPP

Najnowsze działania ZPP oraz informacje gospodarcze

 

ZPP ogłasza konkursy na projekty związane z ukazaniem prześladowania prywatnej działalności gospodarczej w czasach PRL

 Źródło: zpp.net.pl 

Czytaj dalej

ZPP ogłasza konkursy na projekty związane z ukazaniem prześladowania prywatnej działalności gospodarczej w czasach PRL.

Konkurs na film dokumentalny

do 15 października 2018

Film dokumentalny, który pokaże prześladowania prywatnej przedsiębiorczości w PRL w latach 1944-1989.

Konkurs na broszurę

do 30 sierpnia 2018

Broszura skierowana do szerokiej publiczności, ukazująca prześladowania prywatnej przedsiębiorczości w PRL, w latach 1944-1989. Publikacja zostanie wydana w profesjonalnym wydawnictwie.

Konkurs grantowy

do 30 sierpnia 2018

ZPP przeznaczy 40.000 PLN na małe granty związane z tematyką prześladowania prywatnej przedsiębiorczości w PRL w latach 1944-1989. Preferujemy małe granty na serie filmików video, memy, infografiki, podcasty, aktywności w mediach społecznościowych itp. wraz z ich dystrybucją.

Więcej »

 

Stanowisko ZPP ws. ustaleń szczytu w Brukseli dot. relokacji imigrantów

 Źródło: zpp.net.pl 

Czytaj dalej

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców z dużym zadowoleniem przyjmuje ustalenia wczorajszego szczytu w Brukseli odnoszące się do kwestii relokacji imigrantów wewnątrz Unii Europejskiej. Okazuje się, że zdecydowana postawa polskiego rządu, w tym w szczególności premiera Mateusza Morawieckiego, ostatecznie się opłaciła – udało nam się doprowadzić do zahamowania szkodliwego pomysłu przymusowej relokacji imigrantów. Związek Przedsiębiorców i Pracodawców uważa, że potrzebna jest dyskusja o rozsądnej polityce imigracyjnej wewnątrz Unii Europejskiej – wczorajsze ustalenia decydentów unijnych mogą być bardzo dobrym wstępem do jej podjęcia…

Więcej »

 

Stanowisko ZPP ws. projektu zmiany ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych

 Źródło: zpp.net.pl 

Czytaj dalej

28 maja 2018 roku Ministerstwo Sprawiedliwości przedstawiło projekt nowelizacji ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych. Fundamentalną zmianą jest odejście od zasady konieczności skazania osoby fizycznej przed rozpoczęciem postępowania przeciwko podmiotowi zbiorowemu. W myśl nowych przepisów oba te postępowania mogłyby toczyć się równolegle. Projektodawca argumentuje, że zmiana ta pomoże efektywniej walczyć z przestępczością gospodarczą i skarbową. Dziś bowiem przeciwko podmiotom zbiorowym wytaczanych jest raptem kilkadziesiąt spraw rocznie. Nowelizacja w sposób rażący osłabia jednak ochronę przedsiębiorstwa, które może ponieść duże straty nawet w sytuacji, gdy przestępstwo nie zostanie mu ostatecznie udowodnione…

Więcej »

 

Prezentacja raportu „Szkoła dla życia. Kto zapłaci za nasze emerytury?”

 Źródło: zpp.net.pl 

Czytaj dalej

Warsaw Enterprise Institute i Związek Przedsiębiorców i Pracodawców prezentują raport "Szkoła dla życia. Kto zapłaci za nasze emerytury?". Opracowanie pod kierownictwem profesora Krzysztofa Konarzewskiego zawiera rekomendacje zmian we wszystkich kluczowych obszarach oświaty: programie kształcenia, ustroju szkolnym, zarządzaniu i finansowaniu…

Więcej »

 

62% firm z sektora MSP finansuje rozwój ze środków własnych

 Źródło: zpp.net.pl 

Czytaj dalej

Jak wynika z raportu ZPP "Finansowanie biznesu w Polsce" najważniejszym sposobem inwestowania przedsiębiorstw nadal jest wykorzystanie środków własnych. Należą do nich oszczędności z zysków osiągniętych w latach poprzednich i aktualnie wygospodarowane środki. Według dostępnych danych, aż 62% firm z sektora MSP finansuje rozwój ze środków własnych…

Więcej »

 

Stanowisko ZPP ws. propozycji zmian dot. leasingu samochodów osobowych

 Źródło: zpp.net.pl 

Czytaj dalej

Ministerstwo Finansów opublikowało 13 czerwca 2018 roku komunikat, w którym zarysowało szereg zmian podatkowych planowanych na najbliższe miesiące. Zdecydowana większość z tych zmian budzi optymizm – chodzi tu m.in. o ujednolicenie matrycy stawek VAT (o co środowiska pracodawców zabiegały już od dawna – trzeba skończyć z absurdalnym mnożeniem stawek na analogiczne produkty), napisanie nowej Ordynacji podatkowej, czy też zmniejszenie liczby obowiązków sprawozdawczych i informacyjnych ciążących na przedsiębiorcach. Niestety, wydaje się, że Ministerstwo postanowiło wykorzystać te – niewątpliwie zasługujące na poparcie – zapowiedzi po to, by między nimi "przemycić" zmiany powodujące, że leasing aut stanie się całkowicie nieopłacalny. Związek Przedsiębiorców i Pracodawców z dużym niepokojem przygląda się tej koncepcji i ocenia ją zdecydowanie negatywnie…

Więcej »

 

Parlament Europejski zagłosował przeciwko trzem mandatom Komisji TRAN dot. sprawozdań delegowania pracowników, czasu jazdy i odpoczynku kierowców, a także kabotażu w ramach prac nad Pakietem Mobilności podczas posiedzenia plenarnego w Strasburgu

 Źródło: zpp.net.pl 

Czytaj dalej

Jednym z najważniejszych dla polskich przewoźników i kierowców przyjętych 4 czerwca przez TRAN zapisów było wyłączenie tranzytu i transportu międzynarodowego spod dyrektywy o delegowaniu pracowników (PWD). Dzisiaj podczas posiedzenia plenarnego 343 posłów zagłosowało przeciwko wyłączeniu transportu międzynarodowego i tranzytu z zasad delegowania, a 263 było za. Z 751 posłów Parlamentu Europejskiego w głosowaniu wzięło udział 630…

Więcej »

 

Po wejściu w życie „apteki dla aptekarza” w małych miejscowościach zamknięto prawie 300 placówek

 Źródło: zpp.net.pl 

Czytaj dalej

Mimo zapewnień Izby Aptekarskiej, regulacja "apteka dla aptekarza" nie okazała się dobrodziejstwem dla mieszkańców wsi i małych miasteczek, w których liczba aptek znacząco spadła…

Więcej »

 

Memorandum ZPP ws. nadużywania regulacji dot. zamówień in-house

 Źródło: zpp.net.pl 

Czytaj dalej

W trosce o zachowanie wolnej konkurencji wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, a także z uwagi na dobro konsumentów objawiające się cenami usług publicznych adekwatnymi do ich jakości, apelujemy o zmianę i uszczelnienie przepisów tak, by samorządy nie mogły całkowicie swobodnie powierzać własnym spółkom zamówień w trybie bezprzetargowym. ZPP już w swoim stanowisku z 2015 roku podnosiło postulat, by możliwość udzielenia zamówienia in – house w trybie z wolnej ręki, uzależniona była od uzyskania przez zamawiającego pozytywnej decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wciąż stoimy na stanowisku, że zadaniem prawodawcy jest takie kształtowanie otoczenia regulacyjnego, by podmioty funkcjonujące na rynku mogły na nim na równych zasadach konkurować…

Więcej »

 

Uwagi ZPP dot. propozycji regulacyjnych w zakresie ograniczenia problemu zatorów płatniczych

 Źródło: zpp.net.pl 

Czytaj dalej

Opóźnione płatności między przedsiębiorcami to jeden z poważniejszych problemów gospodarczych w Polsce. Nasz kraj nie jest oczywiście ewenementem – w pełni skutecznych rozwiązań nie wypracowały także inne państwa członkowskie Unii Europejskiej, dla których również zatory płatnicze stanowią duży kłopot. Z badań wynika, że z opóźnionymi płatnościami zetknęło się przynajmniej ponad 80 proc. przedsiębiorców w Polsce…

Więcej »

 

Blisko 40 proc. polskich firm zatrudnia pracowników spoza Unii. Najczęściej w budownictwie i przemyśle

 Źródło: b2-biznes.pl 

Czytaj dalej

Obecnie 39 proc. polskich firm zatrudnia obcokrajowców spoza Unii Europejskiej. W średniej wielkości przedsiębiorstwach ten odsetek jest znacząco wyższy i wynosi 65 proc., wśród małych firm na taki krok zdecydowała się blisko połowa. Zdecydowana większość, bo aż 81 proc. firm, rozważa zatrudnienie kolejnych obcokrajowców – wynika z opublikowanego właśnie raportu Stowarzyszenia Interwencji Prawnej i Fundacji Konrada Adenauera. ZPP, Work Service Polska oraz Komitet Dialogu Społecznego KIG są partnerami publikacji…

Więcej »

 

ZPP: „mały ZUS” może zachęcić do wyjścia z szarej strefy

 Źródło: pb.pl 

Czytaj dalej

Tzw. mały ZUS może zachęcić do wyjścia z szarej strefy oraz zwiększenia aktywności zawodowej; skorzysta na nim ok. 200 tys. firm – oceniła Katarzyna Włodarczyk Niemyjska, ekspertka Związku Przedsiębiorców i Pracodawców…

Więcej »

 

Firmy muszą się tłumaczyć fiskusowi ze spadku dochodów. Burza wśród internautów

 Źródło: gospodarka.dziennik.pl 

Czytaj dalej

Pismo naczelnika stołecznego urzędu skarbowego opublikowane w mediach społecznościach przez prezesa ZPP Cezarego Kaźmierczaka wywołało burzę wśród internautów. Fiskus chce wiedzieć, dlaczego przedsiębiorca zarobił mniej…

Więcej »

 

Kolejny absurd zakazu handlu w niedziele. Rolnicy nie mogą sprzedać plonów

 Źródło: money.pl 

Czytaj dalej

Okazuje się, że zakaz handlu w niedziele dotyczy nie tylko sklepów, ale też rolników. Swoich zbiorów nie będą mogli sprzedać producenci rzepaku. W trakcie żniw, które trwają jedynie miesiąc, każdy dzień jest na wagę złota…

Więcej »

 

Składki ZUS dla przedsiębiorców w 2019. Przedsiębiorcy znów zapłacą więcej

 Źródło: msp.money.pl 

Czytaj dalej

Przedsiębiorcy znów zapłacą więcej. Składki na ZUS w 2019 r. wzrosną o 7,3 proc. Przekroczą psychologiczną granicę 1300 zł. Niektórzy będą mogli zapłacić je od przychodu, ale przywilej ten uzależniony będzie od spełnienia kilku warunków…

Więcej »

 

Czy w Polsce należy wprowadzić dochód gwarantowany?

 Źródło: polskieradio.pl 

Czytaj dalej

Według mnie Polska w stosunku do świata jest na tyle bogatym krajem, że nie powinna pozwolić, aby ludzie umierali z głodu. Z drugiej strony w stosunku do państw europejskich jesteśmy na tyle biednym krajem, że na takie fanaberie po prostu nas nie stać – ocenia Cezary Kaźmierzczak, prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców…

Więcej »

 

Jaka podwyżka płacy minimalnej w 2019?

 Źródło: polskieradio.pl 

Czytaj dalej

Mariusz Pawlak ze Związku Przedsiębiorców i Pracodawców zauważa, że mamy do czynienia z konsekwencją klasycznego podziału ról w rządzie – gdzie resort rodziny dysponuje wirtualnym budżetem, a resort finansów budżetem realnym.

Według niego, w przypadku płacy minimalnej trzeba patrzeć na sytuację na rynku pracy – gdy popyt na pracowników jest bardzo wysoki, mamy ich braki, to i tak płaca minimalna rośnie, a zbyt duże podniesienie tej stawki będzie tylko gorsze dla gorzej wykwalifikowanych, bo to ich tnie się najczęściej, przy redukcji kosztów przedsiębiorstwa…

Więcej »

 

Pośredniaki do remontu? Zdania są podzielone

 Źródło: praca.gazetaprawna.pl 

Czytaj dalej

W tej chwili funkcjonowanie powiatowych urzędów pracy można nazwać dalece niezadowalającym. Według raportów NIK, skuteczność PUP-ów w wykonywaniu ich podstawowego zadania, czyli aktywizacji zawodowej ludności, jest znikoma. W skali państwa mamy do czynienia z rynkiem pracownika i rekordowo niskim bezrobociem, więc ciężko mówić o szczególnych wyzwaniach dla urzędów pracy, natomiast w poszczególnych, słabiej rozwiniętych regionach, tam gdzie istnieje bezrobocie strukturalne, rezultatów działania urzędów pracy generalnie nie widać – stopa bezrobocia spada (może w trochę innym tempie) również tam, jednak jest to naturalny efekt procesów zachodzących w gospodarce. – ocenia Jakub Bińkowski, sekretarz Departamentu Prawa i Legislacji Związku Przedsiębiorców i Pracodawców…

Więcej »

 

Koniec z szantażami „na RODO”. Próba nabrania przedsiębiorców będzie uznana za przestępstwo

 Źródło: prawo.gazetaprawna.pl 

Czytaj dalej

Straszenie przedsiębiorców zawiadomieniem o naruszeniu przez nich przepisów, jeśli nie zapłacą określonej sumy lub czegoś nie kupią, powinno być uznane za przestępstwo – uważa Ministerstwo Cyfryzacji.

– Trudno się dziwić, że przedsiębiorcy ulegają tym groźbom, zwłaszcza jeśli nie są w stanie sami przeanalizować tak skomplikowanych przepisów jak RODO, a grozi im się olbrzymimi karami finansowymi. A nawet, gdyby chcieli gdzieś to zgłosić, to okazuje się, że polskie przepisy karne nie penalizują grożenia komuś wszczęciem postępowania administracyjnego – mówi Katarzyna Włodarczyk-Niemyjska, dyrektor Departamentu Prawa i Legislacji Związku Przedsiębiorców i Pracodawców…

Więcej »

 

Przegląd prasy online

Przegląd prasy online

Bezpłatne cyfrowe wydania lokalnej oraz ogólnopolskiej prasy

 

Region: Pomorze Zachodnie

Świat Biznesu [6-7(199-200), VI-VII/2018]

 WWW: swiatbiznesu.com 

Magazyn gospodarczy Pomorza Zachodniego.

Pobierz [PDF] »

 

Region: Szczecin

Prestiż Magazyn Szczeciński [6(116), VI/2018]

 WWW: prestizszczecin.pl 

Styl życia / ludzie / wydarzenia / felietony / kronika.

Czytaj  » Pobierz [PDF] »

 

Region: Koszalin

Prestiż Magazyn Koszaliński [4(91), V/2018]

 WWW: prestizkoszalin.pl 

Biznes / społeczeństwo / wydarzenia / styl życia.

Czytaj » Czytaj [Issuu] »

 

Region: Szczecin

MM Trendy Szczecin [6(63), VI/2018]

 WWW: szczecin.naszemiasto.pl/mm-trendy 

Magazyn miejski.

Czytaj [Issuu] »

 

Region: Koszalin

MM Trendy Koszalin [4(52), VI/2018]

 WWW: facebook.com/mmtrendykoszalin 

Magazyn miejski.

Czytaj [Issuu] »

 

Region: Szczecin

Nasze Miasto Szczecin [28.06.2018]

 WWW: szczecin.naszemiasto.pl 

Lokalne wydarzenia / kultura / sport i rekreacja.

Pobierz [PDF] z archiwum »

+ Dodatek specjalny:

#dom i ogród [30.06.2018]

(jako "Szczecin" – pierwsza pozycja)

Pobierz [PDF] z archiwum »

 

Region: Koszalin

Nasze Miasto Koszalin [28.06.2018]

 WWW: koszalin.naszemiasto.pl 

Lokalne wydarzenia / kultura / sport i rekreacja.

Pobierz [PDF] z archiwum »

+ Dodatek specjalny:

#dom i ogród [29.06.2018]

(jako "dodatek specjalny" – druga pozycja w trzecim rzędzie)

Pobierz [PDF] z archiwum »

 

Region: Szczecin

Nasze Miasto Stargard – dodatek specjalny #dom i ogród [29.06.2018]

(omyłkowo jako "Szczecin" – czwarta pozycja w pierwszym rzędzie)

 WWW: stargard.naszemiasto.pl  Pobierz [PDF] z archiwum »

 

Region: Szczecin

Nasze Miasto Szczecinek [29.06.2018]

(omyłkowo jako "Koszalin" – pierwsza pozycja w trzecim rzędzie)

 WWW: szczecinek.naszemiasto.pl 

Lokalne wydarzenia / kultura / sport i rekreacja.

Pobierz [PDF] z archiwum »

 

Region: Szczecin

Nasze Miasto Białogard [29.06.2018]

(omyłkowo jako "Koszalin" – pierwsza pozycja w pierwszym rzędzie)

 WWW: bialogard.naszemiasto.pl 

Lokalne wydarzenia / kultura / sport i rekreacja.

Pobierz [PDF] z archiwum »

 

Region: Szczecin

Nasze Miasto Międzyzdroje [30.06.2018]

(omyłkowo jako "Szczecin" – trzecia pozycja)

 WWW: naszemiasto.pl 

Lokalne wydarzenia / kultura / sport i rekreacja.

Pobierz [PDF] z archiwum »

 

Region: Koszalin

MiastoPlus [6(49), VI/2018]

 WWW: miasto.koszalin.pl 

Reportaże / pasje / kultura / sztuka / historia / kulinaria / sport.

Pobierz [PDF] »

 

Region: Szczecin

Hot Magazine Szczecin [154, VI/2018]

 WWW: hotmag.pl 

Moda / kuchnia / hot noc / wywiady / edukacja.

Czytaj [Issuu] »

 

Region: Koszalin

Fakty Tygodnik Koszaliński [175, 22.06.2018]

 WWW: koszalininfo.pl 

Koszalin / Sianów.

Czytaj [Issuu] »

+ Bezpłatny informator wakacyjny:

FAKTYcznie to już wakacje! [176, 02.07.2018]

Czytaj [Issuu] »

 

Region: Wałcz

ExtraWałcz [299, 28.06.2018]

 WWW: archiwumex.pl 

Niezależna gazeta bezpłatna. Wałcz / Człopa / Tuczno / Mirosławiec.

Czytaj [Issuu] »

 

Region: Świnoujście

Magazyn Wyspy [4/5(21), IV-V/2018]

 WWW: magazynwyspy.pl  Czytaj »

 

Tematyka: MŚP

Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw [6(170), VI/2018]

 WWW: gazeta-msp.pl 

Magazyn polskich przedsiębiorców.

Pobierz [PDF] »

 

Tematyka: Biznes

Business Life Polska [3(14), VI-VII/2018]

 WWW: majermedia.com/business-life-polska 

Gdzie business spotyka lifestyle. Biznes / sylwetka / lifestyle / finanse / gadżety / jedzenie / podróże.

Czytaj [Issuu] »

 

Tematyka: Firmy rodzinne

Relacje [3(30), VI/2018]

 WWW: firmyrodzinne.pl 

Magazyn firm rodzinnych.

Czytaj [Issuu] »

 

Tematyka: Reklama i marketing internetowy

Firmer [2(25), VI-IX/2018]

 WWW: firmy.net/firmer 

Reklama i marketing internetowy dla małych firm. Informacje / narzędzia / porady / wywiady, trendy i historie sukcesu.

Pobierz [PDF] »

 

Tematyka: Outsourcing

Outsourcing&More [3(40), V-VI/2018]

 WWW: outsourcingandmore.pl 

Dwumiesięcznik w pełni poświęcony rynkowi outsourcingu w Polsce i na świecie.

Pobierz [PDF] » Czytaj [Issuu] »

 

Tematyka: Reklama

OOH magazine [2(137), IV-VI/2018]

 WWW: oohmagazine.pl 

Wszystko o skutecznej reklamie. MARKETING MIX / POS STARS / EVENT MIX / Gadżety.

Pobierz [PDF] »

 

Tematyka: Handel

Handlowiec [6(112), VI/2018]

 WWW: handlowiec.biz.pl 

Bezpłatne internetowe czasopismo przeznaczone dla handlowców.

Czytaj [Issuu] »

 

Tematyka: Dystrybucja

Życie Handlowe [5/2018, V/2018]

 WWW: zyciehandlowe.com/zycie_handlowe.php 

Pismo przeznaczone dla specjalistów dystrybucji.

Czytaj [Issuu] »

+ Dodatek Mundialowy

Czytaj [Issuu] »

 

Tematyka: FMCG

Hurt & Detal [5(147), V/2018]

 WWW: hurtidetal.pl 

Ogólnopolski miesięcznik branży FMCG.

Czytaj [Issuu] »

 

Tematyka: FMCG

Poradnik Handlowca [6(304), VI/2018]

 WWW: poradnikhandlowca.com.pl 

Ogólnopolski miesięcznik branżowy dla kadry kierowniczej sklepów i hurtowni FMCG.

Czytaj [Issuu] »

 

Tematyka: Gastronomia

Poradnik Restauratora [6(226), VI/2018]

 WWW: poradnikrestauratora.com.pl 

Ogólnopolski miesięcznik branżowy dla kadry kierowniczej restauracji, hoteli i innych zakładów gastronomicznych.

Czytaj [Issuu] »

 

Tematyka: Hotelarstwo

Świat Hoteli [IV-V/2018]

 WWW: horecanet.pl 

Magazyn dla hotelarzy. Wyposażenie / marketing / zarządzanie / gastronomia.

Czytaj [Issuu] »

 

Tematyka: Gastronomia

Nowości Gastronomiczne [V/2017]

 WWW: horecanet.pl 

Miesięcznik restauratorów i profesjonalistów branży gastronomicznej.

Czytaj [Issuu] »

 

Tematyka: Gastronomia

Sweets & Coffee [IV-V/2018]

 WWW: horecanet.pl 

Magazyn profesjonalistów rynku kawiarni – cukierni – lodziarni – piekarni.

Czytaj [Issuu] »

 

Tematyka: Stacje paliw

Stacja Benzynowa & Convenience Store [V/2018]

 WWW: petrolnet.pl 

Czasopismo właścicieli stacji paliw oraz profesjonalistów branży. Porusza problematykę sektora detalicznej i hurtowej dystrybucji paliw i produktów FMCG.

Czytaj [Issuu] »

 

Tematyka: Kosmetyka

Kosmetyki [5, V/2018]

 WWW: magazynkosmetyki.pl 

Bezpłatny magazyn branżowy o kosmetykach.

Czytaj [Issuu] »

 

Tematyka: Przemysł

Polski Przemysł [1(41), V/2018]

 WWW: polskiprzemysl.com.pl 

Kwartalnik przemysłowy. Oprogramowanie CAD/CAM, przemysł lotniczy, przemysł maszynowy, konstrukcje stalowe, tworzywa sztuczne, energetyka, budownictwo przemysłowe.

Czytaj [Issuu] »

 

Tematyka: Motoryzacja

Świat Motoryzacji [VI/2018]

 WWW: swiatmotoryzacji.com.pl 

Twój doradca w warsztacie. Technologie / wyposażenie / części zamienne / urządzenia / narzędzia / rynek.

Czytaj [Issuu] »

 

Tematyka: Instalatorstwo

Magazyn Instalatora [6-7(238-239), VI-VII/2018]

 WWW: instalator.pl 

Miesięcznik informacyjno-techniczny branży instalacyjnej.

Czytaj [Issuu] »

+ Dodatek specjalny:

Poradnik "Magazynu Instalatora" ABC [5/2018]

Czytaj »

 

Chcesz, aby informacja od Ciebie pojawiła się w tym miejscu? Napisz do nas na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Nie należysz jeszcze do ZZPP? Dołącz do nas! Dowiedz się więcej i wypełnij prostą deklaracje online na zzpp.net.pl/deklaracja!

Więcej
o Magazynie

W "Magazynie Zachodniopomorskiego ZPP" informujemy o działaniach Zachodniopomorskiego ZPP oraz ogólnopolskiego ZPP, a także o zapytaniach ofertowych, bezpłatnych szkoleniach przez Internet i wydarzeniach na terenie województwa zachodniopomorskiego.
Członkowie ZZPP otrzymują dodatkowo
redagowany przez ogólnopolski ZPP
Biuletyn "Prawo & Legislacja".
Biuletyn "Prawo & Legislacja" zawiera najnowsze informacje z zakresu zmian prawa, projektów ustaw, przepisów podatkowych - w szczególności dotyczących podatku VAT i kontroli podatkowych, sposobów finansowania, oraz rozwoju firmy. Nie zabraknie w nim również ciekawostek z rynku pracy.

O nas

Należymy do ogólnopolskiego Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, a jednocześnie stanowimy suwerenną organizację pracodawców. Działamy na terenie województwa zachodniopomorskiego, występując w imieniu ZPP, oraz podejmując samodzielne działania na rzecz poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Od swoich członków nie wymagamy ani jakichkolwiek opłat (wpisowych, miesięcznych składek), ani obowiązkowego uczestnictwa w spotkaniach czy zaangażowania w realizowane przez nas projekty. Szanujemy czas każdego przedsiębiorcy, dlatego aby do nas dołączyć, wystarczy wypełnić prostą deklarację na naszej stronie internetowej.

Skontaktuj się z nami

Zachęcamy do kontaktu z nami w przypadku jakichkolwiek pytań, uwag, czy pomysłów.

Napisz do nas

Porozmawiaj z nami

+48 726 702 777

Spotkaj się z nami

Koszalin, Partyzantów 17
(Park Technologiczny)
pokój 209