Magazyn

Zachodniopomorskiego ZPP

Magazyn ZZPP - Darmowy portal informacyjny dla zachodniopomorskich przedsiębiorców

Magazyn ZZPP nr 6(24)/2018

W bieżącym numerze

 

 

 

Wydarzenia w Internecie

Zobacz wszystkie pozycje

 

Informacje z ZPP

Zobacz wszystkie pozycje

 

Przegląd prasy online

 

Polecamy szczególnie

Polecamy szczególnie

Najważniejsze informacje od Zachodniopomorskiego ZPP

 

Rozmowy ZZPP #4: Cechy kobiet sukcesu

Jest już dostępny nowy odcinek naszego wideoporadnika dla przedsiębiorców z cyklu "Rozmowy ZZPP", tworzonego wspólnie z GK24.pl – wiadomości z Koszalina i regionu. Mówimy w nim o badaniu "Empiryczna analiza kobiecości i męskości przedsiębiorczyń w województwie zachodniopomorskim", przeprowadzonym pod naszym patronatem przez Monikę Różycką, pracownika naukowego na Uniwersytecie Szczecińskim, eksperta w dziedzinie zarządzania strategicznego, z którą rozmawia prezes ZZPP Robert Bodendorf.

Celem badania było wskazanie, jakie cechy reprezentują kobiety odnoszące sukcesy w biznesie i na rynku pracy w województwie zachodniopomorskim. Uczestniczyły w nim przedsiębiorczynie oraz menedżerki ze Szczecina, Koszalina, Stargardu i Szczecinka.

W webinarze usłyszycie więcej o naszych respondentkach oraz oczywiście dowiecie się, jakie były wyniki badania.

A wszystkich tych, którzy chcą poznać bardziej szczegółowe wyniki, zapraszamy do naszej notatki na bit.ly/RaportZZPP180528, skąd możecie również pobrać pełną treść raportu.

Więcej »

Rekordowo niskie bezrobocie. Urzędy pracy się zmienią

Sytuacja na rynku pracy jest trudna zarówno dla pracodawców – mających problemy z zatrudnieniem wykwalifikowanej kadry, jak i dla osób długotrwale bezrobotnych – bez pomysłu na siebie i wiedzy o tym, jak znaleźć pracę – mówił prezes Zachodniopomorskiego ZPP Robert Bodendorf w materiale TVP3 Szczecin na temat bezrobocia w województwie zachodniopomorskim, urzędów pracy oraz nowych przepisów proponowanych przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Więcej »

„Mały ZUS”. Ułatwienie dla mikroporzedsiębiorstw

26 czerwca rząd przyjął projekt tzw. "małego ZUS–u", dzięki czemu przedsiębiorcy o przychodach niższych niż 2,5–krotność minimalnego wynagrodzenia z początkiem 2019 roku będą mogli płacić mniejsze, proporcjonalne do przychodu składki do ZUS.

O tym, jak dotychczasowe stawki wpływały na osoby myślące o założeniu własnej działalności gospodarczej oraz w jaki sposób nowe przepisy mogą poprawić sytuację, mówił w TVP3 Szczecin prezes ZZPP Robert Bodendorf.

W materiale usłyszycie również o obowiązującym od pierwszego lipca mechanizmie podzielonej płatności (split payment).

Więcej »

Wydarzenia w regionie

Wydarzenia w regionie

Bezpłatne spotkania, szkolenia, konkursy i plebiscyty w województwie zachodniopomorskim

Gdzie: Koszalin // Kiedy: (najbliższy termin) 01.08.2018, 10:00–11:00

Porady z zakresu windykacji i odszkodowań dla przedsiębiorców

Czytaj dalej

Północna Izba Gospodarcza w Koszalinie zaprasza do skorzystania z bezpłatnych porad z zakresu windykacji i odszkodowań zarówno dla przedsiębiorców, jak i osób nie prowadzących jeszcze działalności, oodbywających się w każdą środę w godzinach od 10.00 do 11.00 w biurze PIG w Koszalinie. Bezpłatnych porad udzielać będą pracownicy firmy Ikarius Odszkodowania i Windykacja.

Skorzystanie z porad jest bezpłatne. Wymagana rejestracja do każdej środy do 9:00.

Więcej »

Gdzie: zachodniopomorskie // Kiedy: (różne terminy) 01.08.2018-26.10.2018

Szkolenia ZUS dla płatników składek oraz ubezpieczonych. E-ZLA, PUE, ulgi i umorzenia, konstytucja biznesu, zbiegi tytułów ubezpieczeń, świadczenia krótkoterminowe, podstawa wymiaru zasiłków

Czytaj dalej

Szkolenia dla płatników składek oraz ubezpieczonych.

Terminy i miejsca szkoleń:

  • Kołobrzeg
    • [20.08.2018, 12:00] "E-ZLA – Elektroniczne zwolnienia lekarskie – obsługa przez płatnika składek" [więcej »]
  • Łobez
  • Myślibórz
    • [04.10.2018, 10:00–12:00] "Konstytucja biznesu – zmiany w ubezpieczeniach społecznych i zdrowotnych (w tym ulga na start)" [więcej »]
  • Szczecin
    • [01.08.2018, 10:00–11:30] "Platforma Usług Elektronicznych – PUE" [więcej »]
    • [01.08.2018, 11:30–13:00] "Elektroniczne zwolnienia lekarskie E–ZLA dla płatników składek" [więcej »]
    • [23.08.2018, 10:00–11:30] "Platforma Usług Elektronicznych – PUE" [więcej »]
    • [23.08.2018, 11:30–13:00] "Elektroniczne zwolnienia lekarskie E–ZLA dla płatników składek" [więcej »]
    • [18.09.2018, 10:00–11:30] "Platforma Usług Elektronicznych – PUE" [więcej »]
    • [18.09.2018, 11:30–13:00] "Elektroniczne zwolnienia lekarskie E–ZLA dla płatników składek" [więcej »]
    • [03.10.2018, 10:00–11:30] "Platforma Usług Elektronicznych – PUE" [więcej »]
    • [03.10.2018, 11:30–13:00] "Elektroniczne zwolnienia lekarskie E–ZLA dla płatników składek" [więcej »]
    • [24.10.2018, 10:00–11:30] "Platforma Usług Elektronicznych – PUE" [więcej »]
    • [24.10.2018, 11:30–13:00] "Elektroniczne zwolnienia lekarskie E–ZLA dla płatników składek" [więcej »]
    • [26.10.2018, 10:00–12:00] "Rozstrzyganie zbiegów tytułów ubezpieczeń" [więcej »]
    • [26.10.2018, 10:00–12:00] "Świadczenia krótkoterminowe z ubezpieczenia chorobowego" [więcej »]
    • [26.10.2018, 12:15–13:15] "Ustalanie podstawy wymiaru zasiłków dla osób będących i niebędących pracownikami" [więcej »]
  • Świnoujście
    • [27.09.2018, 10:00–11:00] "Elektroniczne zwolnienia lekarskie E-ZLA" [więcej »]

Opisy wybranych szkoleń poniżej. Udział w szkoleniach jest bezpłatny. Wymagana rejestracja.


Ulgi i umorzenia

Podczas szkolenia omówimy najważniejsze regulacje w przepisach dotyczących stosowanych ulg i umorzeń, m.in:

  • Przykłady ulg stosowanych w ZUS
  • Korzyści wynikające z zastosowania ulgi
  • Dokumenty niezbędne przy składaniu wniosku

Podczas szkolenia zapewniamy możliwość założenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych PUE ZUS.

Elektroniczne zwolnienia lekarskie E-ZLA

PW trakcie szkolenia przedstawione zostaną zasady związane z elektronizacją przekazywania przez lekarzy ZUS ZLA i korzyści z tego wynikające.

Platforma Usług Elektronicznych – PUE

W trakcie szkolenia prowadzący zapoznają Was z możliwościami PUE:

  • NPI – Nowy Portal Internetowy – rejestracja i logowanie – funkcje portalu – formy podpisu elektronicznego – korespondencja z ZUS drogą elektroniczną
  • COT – Centrum Obsługi Telefonicznej
  • SKR – System Kierowania Ruchem
  • SUI – Samoobsługowe Urządzenia Informacyjne

Prowadzący pomogą także uzyskać dostęp do PUE.

Elektroniczne zwolnienia lekarskie E–ZLA dla płatników składek

W trakcie szkolenia prowadzący odpowiedzą na pytania:

  • Jak uzyskać dostęp do zwolnień elektronicznych?
  • Gdzie i kiedy pojawiają się na Platformie Usług Elektronicznych?
  • Jak ustawić powiadomienia o nowych zwolnieniach?

Świadczenia krótkoterminowe z ubezpieczenia chorobowego

W trakcie szkolenia omówione zostaną m.in.:

  • Najistotniejsze informacje na temat E-ZLA
  • Dokumentowanie prawa do zasiłku opiekuńczego i chorobowego z uwzględnieniem zmian związanych z wprowadzeniem zwolnień elektronicznych
  • Dokumentowanie prawa do zasiłku macierzyńskiego oraz świadczenia rehabilitacyjnego
  • Omówienie zasad postępowania przy ustalaniu okresu zasiłkowego
Wszystkie szkolenia »

Gdzie: Koszalin // Kiedy: (najbliższy termin) 06.08.2018, 12:00–14:00

Dyżur prawniczy dla przedsiębiorców

Czytaj dalej

Miałeś polisę inwestycyjną, która zamiast pomnażać Twoje środki doprowadziła do ich utraty? A może zawarłeś kredyt, w którym nałożono na Ciebie szereg opłat za ubezpieczenia?

Północna Izba Gospodarcza w Koszalinie zaprasza na cykl bezpłatnych dyżurów prawnych zarówno dla przedsiębiorców, jak i osób nie prowadzących jeszcze działalności, w każdy poniedziałek o godzinie 12.00. Porad prawnych udzielać będzie Kancelaria Prawna Perfecta – reprezentowana przez Panią Katarzynę Kujawską.

Polisolokata – program Lucro – dodatkowe opłaty do ubezpieczenia, i wiele innych tematów.

Udział w dyżurze jest bezpłatny. Wymagana rejestracja do każdego poniedziałku do 10:00.

Więcej »

Gdzie: Myślibórz // Kiedy: 07.08.2018, 10:00–12:00

Warsztaty "Jak rozwinąć firmę w Internecie?"

Czytaj dalej

Północna Izba Gospodarcza i Centrum Usługowo Doradcze Euroregionu Pomerania w Myśliborzu, we współpracy z projektem Google Internetowe Rewolucje, zaprasza na bezpłatne warsztaty dla przedsiębiorców chcących rozwinąć swoją firmę w Internecie.

Weź udział w zajęciach i dowiedz się jak wykorzystać Internet do rozwoju swojej firmy! Warsztaty poprowadzi: Piotr Szupiński – doradca w projekcie Google Internetowe Rewolucje.

W czasie zajęć prowadzący przedstawi narzędzia, które pozwalają ocenić stan obecności firmy w sieci i przeanalizować dotychczas prowadzone działania. Pokaże również rozwiązania, za pomocą których Twoja firma będzie mogła:

  • dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, znajdujących się w okolicy
  • właściwie zaprezentować swoją ofertę użytkownikom smartfonów
  • zaistnieć na rynkach zagranicznych

W czasie spotkania będzie możliwość umówienia się na indywidualne konsultacje z doradcą Google Internetowych Rewolucji, które są częścią programu wsparcia przygotowanego specjalnie z myślą o firmach z sektora MŚP.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Wymagana rejestracja do 3 sierpnia.

Więcej »

Gdzie: Szczecin // Kiedy: 09.08.2018, 14:00

Szkolenie "Internetowy niezbędnik przedsiębiorcy, czyli 9 narzędzi, które przydadzą się Twojej firmie"

Czytaj dalej

Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie zaprasza na warsztaty, podczas których przedsiębiorcy dowiedzą się, jak wykorzystać internet do rozwoju swojej firmy. Prowadzący pokażą, jakie elementy mają wpływ na widoczność strony internetowej w wyszukiwarce, na co warto zwrócić uwagę tworząc treści na stronę, jakie możliwości daje wizytówka na Mapach Google, jakich narzędzi używać przy przygotowywaniu listy słów kluczowych dla Twojej witryny, jak mierzyć ruch na stronie i wiele innych.

Prowadzący przedstawią również narzędzia, które pozwalają ocenić stan obecności firmy w sieci i przeanalizować dotychczas prowadzone działania oraz zaprezentują rozwiązania, za pomocą których Twoja firma będzie mogła:

    • dotrzeć do swoich potencjalnych klientów znajdujących się w okolicy
    • właściwie zaprezentować swoją ofertę użytkownikom smartfonów
    • zaistnieć na rynkach zagranicznych

Dowiesz się także:

  • jaką rolę odgrywa w dzisiejszych czasach internet i jakie są możliwości jego wykorzystania
  • z jakich narzędzi można skorzystać aby zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku
  • co zrobić i od czego zacząć w marketingu online tak aby prowadzone działania przynosiły odpowiednie zyski
  • gdzie szukać i jak zdobywać wiedzę

Prelegentem będzie Piotr Szupiński – doradca w projekcie Google Internetowe Rewolucje ze Szczecina.

W czasie spotkania będzie możliwość umówienia się na indywidualne spotkanie z doradcą projektu. Przedsiębiorcy mają możliwość skorzystania z bezpłatnych konsultacji (w tym 1 spotkanie indywidualne i 3 miesięczny okres wsparcia dedykowanego doradcy), które są częścią programu wsparcia przygotowanego specjalnie z myślą o firmach z sektora MŚP.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

Gdzie: Szczecin // Kiedy: (najbliższy termin) 07.08.2018, 16:00–17:00

Konsultacje z zakresu Lean Management i zarządzania procesowego

Czytaj dalej

W każdy pierwszy wtorek miesiąca od godz. 16:00 do godz. 17:00, przed spotkaniem Klubu Lean Management działającego przy Północnej Izbie Gospodarczej, będą możliwe indywidualne, otwarte, konsultacje z zakresu Lean i zarządzania procesowego.

Jeżeli macie Państwo pytania, albo nurtują Was wątpliwości lub myślą Państwo o wdrożeniu Lean lub przeszkoleniu swoich pracowników z tego zakresu, to Klub Lean Management postara się odpowiedzieć na Państwa pytania i wspierać w działaniach.

Udział w konsultacjach jest bezpłatny.

Więcej »

Gdzie: Szczecin // Kiedy: 07.08.2018, 17:30–19:30

Spotkanie Klubu Lean Management w formule Lean Coffee

Czytaj dalej

Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie zaprasza na kolejne spotkanie Klubu Lean Management w formule Lean Coffee.

Przygotujcie propozycje ciekawych i ważnych dla Was problemów. Organizatorzy będą o nich rozmawiać i zastanawiać się co sprawia, że stały się problemem i co zrobić żeby to zmienić? Na poprzednim spotkaniu analizowane zostały zapożyczone z praktyki case study merytorycznego sporu na linii przełożony podwładni. Co ciekawego wypłynie tym razem? Może praktyczne sposoby przełamywania oporu przeciwko zmianie?

Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej » Rejestracja » Wydarzenie na Facebook »

Gdzie: zachodniopomorskie // Kiedy: do 13.08.2018

Promocja na targach dla firm branży samochodowej i lotniczej

Czytaj dalej

Polska Agencja Handlu i Inwestycji w ramach realizowanego projektu "Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand" poddziałanie 3.3.2 jest organizatorem stoiska informacyjno – promocyjnego branży "Części samochodowych i lotniczych" na targach MIMS Automechanika, które odbędą się w terminie 27-30.08.2018 w Moskwie.

Istnieje moliwość bezpłatnego wyświetlenia filmu promocyjnego na stoiskach narodowych.

Firmy zainteresowane wyświetleniem filmu promocyjnego na stoisku narodowym zapraszamy do wgrywania filmów na: https://drive.google.com/drive/folders/179gYzKU0yY7ns7XOk1BPneXgn5hGD_3C?usp=sharing. Materiały można dostarczyć również bezpośrednio na targach.

Udział w projekcie jest bezpłatny. Wymagane dostarczenie materiału do 13 sierpnia.

Więcej »

Gdzie: cała Polska // Kiedy: do 15.08.2018

Sondaż "Wyzwania i trudności związane z zatrudnianiem cudzoziemców w Polsce"

Czytaj dalej

Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie zaprasza firmy zatrudniające cudzoziemców do udziału w sondażu na temat trudności i wyzwań związanych z zatrudnianiem cudzoziemców poprzez wypełnienie krótkiej anonimowej ankiety online najpóźniej do 15 sierpnia.

Sondaż realizowany jest w ramach działań grupy roboczej ds. migracji przez IOM – Agendę ONZ ds. Migracji w partnerstwie z Association for the Business Sector Leaders, Business Centre Club, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Global Compact Network Poland, Polsko – Ukraińską Izbę Gospodarczą, Pracodawcami Pomorza, Pracodawcami RP, Związkiem Przedsiębiorców i Pracodawców. Wyniki sondażu zostaną wykorzystane do opracowania zaleceń dotyczących łatwiejszego zatrudniania cudzoziemców. Dzięki udziałowi w sondażu, w zaleceniach zostaną uwzględnione również doświadczenia Państwa firmy.

Coraz więcej firm w Polsce zatrudnia cudzoziemców. Jako główny powód zatrudniania cudzoziemców pracodawcy podają brak polskich pracowników o wymaganych kwalifikacjach. Aby nie ograniczać rozwoju biznesu brakiem rąk do pracy, przedsiębiorcy chcieliby szybciej i prościej zatrudniać cudzoziemców, również spoza UE. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom grupa robocza opracowuje zalecenia, które zostaną przekazane odpowiednim ministerstwom i instytucjom.

Udział w sondażu jest bezpłatny.

Ankieta » Więcej »

Gdzie: Szczecin // Kiedy: 30.08.2018

Rejs statkiem Odra Queen ze szkoleniami

Czytaj dalej

Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie zaprasza przedsiębiorców na Rejs Statkiem Odra Queen. Spotkanie w miłym letnim klimacie obfitowało będzie w dużą dawkę wiedzy merytorycznej. Zaproszeni eksperci poruszą tematy i wskażą rozwiązania spraw z którymi przedsiębiorcy borykają się na co dzień, m.in.:

  • RODO – trzeba znać, czy należy się bać? Trzy miesiące po wprowadzeniu Ustawy o Ochronie Danych Osobowych w praktyce
  • Zwrot kosztów szkoleń. Jak firma może otrzymać dofinansowanie do szkoleń podnoszących kwalifikacje pracownicze
  • Wielki odpływ – jak zatrzymać pracownika w firmie, skąd pozyskiwać nowych pracowników, jak wygląda lokalny rynek pracy
  • Sukcesja – jak zabezpieczyć firmę na przyszłość

Udział w rejsie jest bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

Gdzie: zachodniopomorskie // Kiedy: 31.08.2018

Wpis do katalogów targowych dystrybuowanych na stoiskach narodowych na targach zagranicznych w 2019

Czytaj dalej

Ruszył projekt "Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand" poddziałanie 3.3.2 przeznaczony dla przedsiębiorstw z sektora MŚP realizowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Program daje polskim firmom ogromne możliwości dotarcia na rynki eksportowe w dalekiej Azji, wciąż ważnej Europie i nie mniej obiecujących Afryce i Ameryce Łacińskiej.

W związku z realizowanym projektem istnieje możliwość bezpłatnego wpisu do katalogu targowego na rok 2019 dla branż:

  • biotechnologia i farmacja
  • budowa i wykańczanie budowli
  • części samochodowe i lotnicze
  • jachty i łodzie
  • kosmetyki
  • maszyny i urządzenia
  • meble
  • moda polska

Udział w projekcie jest bezpłatny. Wymagane zgłoszenie do 31 sierpnia.

Więcej » Zgłoszenia »

Gdzie: zachodniopomorskie // Kiedy: 15.09.2018

Konkurs "Pracodawca Roku Pomorza 2018"

Czytaj dalej

Rozpoczęła się II edycja Konkursu Pracodawca Roku Pomorza. Północna Izba Gospodarcza w Koszalinie zaprasza najlepszych pracodawców z Pomorza do zgłoszeń.

Celem konkursu jest promowanie Pomorza jako regionu oferującego miejsca pracy w konkretnych przedsiębiorstwach, gwarantującym pracownikom sukces zawodowy i rozwój kariery. Przedsiębiorcy zachęcani są zarówno do zgłaszania swojego udziału w konkursie, jak i do rekomendacji firm które ich zdaniem powinny zostać nagrodzone i wyróżnione. Ponadto organizatorzy chcą docenić firmy, które w swojej codziennej pracy kierują się zasadami etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu, by firmy godne naśladowania wyszły z cienia i budowały markę gospodarczą naszego regionu.

Ze względu na różnorodność i skalę problemów, związanych z dziedziną zarządzania kadrami w przedsiębiorstwach, pracodawcy będą oceniani w kilku kategoriach:

Kategorie związane z wielkością zatrudnienia

  • I kategoria – mikroprzedsiębiorstwa (do 10 osób)
  • II kategoria – przedsiębiorstwa małe (do 50 osób)
  • III kategoria – przedsiębiorstwa średnie (do 250 osób)
  • IV kategoria – przedsiębiorstwa duże (powyżej 250 osób)

Kategorie jakościowe

  • V kategoria – społeczna odpowiedzialność biznesu – firma aktywna lokalnie oraz wykazująca dbałość o środowisko w którym działa
  • VI kategoria – wyróżnienie dla szkoły lub wydziału uczelni współpracującej z biznesem
  • VII kategoria – plebiscyt internetowy Wybór internautów – Pracodawca Roku Pomorza 2018

Warto dodać, że ukoronowaniem plebiscytu będzie Gala Północnej Izby Gospodarczej w Koszalinie, podczas której nastąpi wręczenie statuetek "Pracodawca Roku Pomorza 2018" laureatom.

Udział w konkursie jest bezpłatny. Wymagana rejestracja do 15 września.

Więcej »

Gdzie: Szczecin // Kiedy: do 15.09.2018

Nabór wniosków o przyznanie marki "Zrobione w Szczecinie"

Czytaj dalej

Marka "Zrobione w Szczecinie", przyznawana jest przez Gminę Miasto Szczecin oryginalnym szczecińskim produktom lub usługom, wyróżniającym się wysoką jakością oraz kreującym pozytywny wizerunek miasta Szczecin. Celem marki jest promowanie działań kreatywnych, gospodarczych, proinwestycyjnych i innowacyjnych na terenie miasta Szczecin, wzmacnianie szczecińskiej tożsamości, patriotyzmu lokalnego oraz budowanie pozytywnego wizerunku miasta, podniesienie jakości produktów i usług oferowanych w mieście, promocja miasta Szczecin oraz szczecińskich przedsiębiorców i instytucji, zwiększenie lojalności klientów wobec lokalnych produktów i usług oraz zwiększenie prestiżu przedsiębiorców, instytucji i innych podmiotów kojarzonych z marką.

Marka ma charakter honorowy i nie przysługują z tego tytułu żadne gratyfikacje finansowe czy ulgi podatkowe. Niewątpliwą korzyścią dla przedsiębiorców, wynikającą z przyznania marki będzie możliwość udziału w programach z zakresu promocji gospodarczej, prowadzonych przez Gminę Miasto Szczecin oraz możliwość zamieszczania logotypu marki w materiałach promocyjno-informacyjnych.

O przyznanie marki dla produktów lub usług mogą występować przedsiębiorcy, instytucje i inne podmioty z siedzibą w Szczecinie, których produkty lub usługi znajdują się na szczecińskim rynku przez co najmniej 12 miesięcy przed zgłoszeniem. Jednostką koordynująca realizację programu jest Biuro Strategii Urzędu Miasta Szczecin.

Udział w konkursie jest bezpłatny. Wymagana rejestracja do 15 września.

Więcej »

Gdzie: zachodniopomorskie // Kiedy: do 16.09.2018

Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT 2018 oraz Złoty Certyfikat POT 2018

Czytaj dalej

Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT 2018 oraz Złoty Certyfikat POT 2018. Konkurs skierowany jest do podmiotów zarządzających wyjątkowymi produktami turystycznymi na Pomorzu Zachodnim. Właśnie rozpoczęła się 16 edycja konkursu.

Certyfikat "Najlepszego Produktu Turystycznego" Polskiej Organizacji Turystycznej to nagroda dla wyjątkowych atrakcji turystycznych w Polsce. Nadawany jest on tylko miejscom, obiektom, imprezom nowatorskim i przyjaznym turystom, oraz wyjątkowym przedsięwzięciom realizowanym na poziomie regionalnym i lokalnym. Stanowi gwarancję wysokiej jakości usługi i przeżycia wielu niezapomnianych doznań turystycznych, kulturalnych, rozrywkowych czy rekreacyjno-przygodowych.

Konkurs przeprowadzany jest w 2 etapach. Etap regionalny w województwie zachodniopomorskim jest koordynowany przez Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną (ZROT) we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Zwycięzcy etapu regionalnego zostaną zgłoszeni przez ZROT do etapu ogólnopolskiego, w którym zmierzą się z konkurentami z całego kraju.

Nowością w tegorocznej edycji konkursu będzie nadanie zwycięzcy etapu regionalnego Certyfikatu ZROT dla najlepszego produktu turystycznego Pomorza Zachodniego.

Regulamin konkursu oraz aplikacja zgłoszeniowa na stronie konkurs.pot.gov.pl/konkurs w zakładce "Zachodniopomorskie".

Udział w konkursie jest bezpłatny. Wymagana rejestracja do 16 września.

Więcej »

Gdzie: Szczecin // Kiedy: 18.09.2018, 9:00–12:00

Warsztaty z praktykami "Rynek duński dla zachodniopomorskich firm"

Czytaj dalej

Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego serdecznie zaprasza do udziału w spotkaniu "Rynek duński dla zachodniopomorskich firm – warsztaty z praktykami".

Dania jest największym, zaraz po Niemczech, inwestorem zagranicznym w Województwie Zachodniopomorskim. Okolicznością, która z pewnością ma duży wpływ na rozwój współpracy gospodarczej, jest krzyżowanie się na naszym terenie międzynarodowych połączeń komunikacyjnych. Szczecin jest najbliższym dużym polskim miastem zachodniej i północnej Europy.

Duńczycy słyną z wysokiej kultury pracy. Warunki płacowe oraz zatrudnieniowe obowiązujące na duńskim rynku pracy zwykle są regulowane na gruncie umów zbiorowych zawieranych poprzez związki zawodowe i stowarzyszenia pracodawców. To jest właśnie przyczyna, dla której w Danii nie została ustalona płaca minimalna.

W Danii nie ma jednolitego aktu prawnego – kodeksu pracy w rozumieniu prawa polskiego, który regulowałby relacje między pracodawcami i pracownikami wszystkich grup zawodowych. Obowiązki pracodawcy wobec pracownika regulują układy zbiorowe w poszczególnych branżach.

Warto wiedzieć, iż związki zawodowe stanowią ważny element kontroli rynku pracy. Rejestr zagranicznych usługodawców (RUT) umożliwia każdemu posiadaczowi internetu pozyskanie informacji na temat tego w jakim mieście i pod jakim adresem nasza firma świadczyć będzie usługi. Nasza działalność będzie więc podlegać kontroli nie tylko ze strony inspekcji pracy czy urzędu skarbowego, ale również związki zawodowe będą żądały od nas informacji na temat warunków pracy i płacy naszych pracowników.

Podczas warsztatów zostaną omówione następujące zagadnienia:

  • Co to jest rejestr RUT?
  • Jaka jest rola związków zawodowych i ich uprawnienia?
  • Gdzie znaleźć informacje o wymaganych minimalnych stawkach godzinowych w danej branży?
  • Gdzie szukać zleceń?
  • Jak się zabezpieczyć przed nieuczciwym partnerem?
  • Jak odzyskać długi?

O miejscu spotkania oraz rozpoczęciu rejestracji organizatorzy poinformują już wkrótce.

Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

Gdzie: Szczecin // Kiedy: 18.10.2018, 10:00–17:00

Targi Pracodawców 2018

Czytaj dalej

Związek Pracodawców Pomorza Zachodniego Lewiatan zaprasza do udziału w drugiej edycji Targów Pracodawców, organizowanych pod hasłem "Tu chcesz pracować!". Celem targów jest pomoc zachodniopomorskim pracodawcom w zaprezentowaniu swojego potencjału i budowaniu renomy na rynku oraz wspieranie dobrych, odpowiedzialnych pracodawców w znalezieniu najbardziej utalentowanych pracowników.

Wychodząc naprzeciw potrzebom zachodniopomorskich pracodawców oraz spełniając oczekiwania dynamicznie zmieniającego się rynku pracy, w szczególności młodego pokolenia rozpoczynającego karierę zawodową, organizatorzy pragną ponownie dotrzeć do najlepszych pracodawców naszego regionu i udostępnić im przestrzeń do ukazania się z najlepszej strony.

Targi Pracodawców "Tu chcesz pracować!" to wydarzenie pozwalające dotrzeć przedsiębiorcom do potencjalnych pracowników nie tylko z ofertami pracy, ale również z komunikatem o jakości miejsca pracy i renomie firmy. Targi są więc doskonałą okazją do znalezienia i zatrudnienia najlepszych pracowników oraz zaprezentowania i budowania renomy zachodniopomorskich pracodawców.

Więcej informacji wkrótce.

Strona targów » Więcej »

Wydarzenia w Internecie

Wydarzenia w Internecie

Bezpłatne webinary oraz transmisje online

Kiedy: 01.08.2018, 12:00

Webinar "Jak zatrzymać klienta w sklepie internetowym?"

Czytaj dalej

Jeśli zamierzasz założyć swój własny sklep internetowy lub już taki prowadzisz i pragniesz jeszcze lepiej poznać tajniki skutecznej e-sprzedaży, podczas internetowego szkolenia dowiesz się, co skłania konsumentów do zakupów w sieci, na co zwracają uwagę wybierając produkty na stronie i wreszcie – co zrobić, aby ponownie wrócili do Twojego sklepu.

Podczas szkolenia poruszymy następujące tematy:

  • Czym różni się sklep stacjonarny od e-sklepu?
  • Pierwsze wrażenie, czyli grafika e-sklepu
  • Jaki potencjał ma karta produktu?
  • Kontakt i inne podstrony sklepu – o czym pamiętać?
  • Jak być widocznym w sieci?

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

Kiedy: 01.08.2018, 20:00

Webinar "Networking dla wszystkich. Nawiązywanie kontaktów biznesowych na spotkaniach i konferencjach"

Czytaj dalej

Czego dowiesz się na webinarium?

  • Jak networking pomoże Ci rozwijać biznes (niezależnie od tego, czy jesteś freelancerem, czy pracujesz w firmie dowolnej wielkości)
  • W jaki sposób Ty też możesz prowadzić skuteczny networking
  • Gdzie najlepiej prowadzić networking i co będzie Ci potrzebne
  • Co zrobić, aby po konferencji/spotkaniu networking nie poszedł na marne

Co zyskasz, biorąc udział w webinarium?

  • Praktyczne podpowiedzi
  • Odpowiedzi na kluczowe pytania (jeśli już jakieś masz, dodaj je do naszej ankiety)
  • Okazję do zadania pytań Dianie Jankowiak i organizatorom konferencji

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

Kiedy: 06.08.2018, 10:00–11:30

Webinar "Pierwsze kroki z kodami kreskowymi"

Czytaj dalej

Webinar skierowant do firm, które rozpoczynają lub planują wdrożenie rozwiązań opartych o standardy GS1, prowadzony w każdy pierwszy roboczy poniedziałek miesiąca.

Udział bezpłatny (elementy promocji oferty). Wymagana rejestracja.

Więcej »

Kiedy: 09.08.2018, 10:00

Webinar "Jak usprawnić pracę w back office poprzez automatyzację zadań?"

Czytaj dalej

Podczas webinaru prowadzący pokażą, jak:

  • wprowadzić standardy pracy, które zmniejszą liczbę popełnianych błędów i opóźnień w codziennych obowiązkach
  • kontrolować koszty poprzez ustawienie jasnych zasad
  • poprawić komunikacje udostępniając jedno miejsce do pozyskiwania informacji

Dlaczego warto wziąć udział?

  • Zobaczysz, że powtarzalne zadania można w łatwy sposób zautomatyzować, co przełoży się na mniejszą liczbę błędów i opóźnień w trakcie ich realizacji
  • Dowiesz się, w jaki sposób jasno określone reguły pozwolą Ci oszczędzić mnóstwo czasu, który tracisz na podejmowanie decyzji
  • Zobaczysz, jak sprawna komunikacja pracowników przy wspólnie realizowanych zadaniach może przyspieszyć ich zakończenie
  • Poznasz tajniki efektywnego wykorzystania czasu pracy pracowników, które możesz wdrożyć w swojej firmie

Do udziału prowadzący zapraszają w szczególności:

  • specjalistów pracujących w działach back office
  • menadżerów chcących usprawnić organizację pracy
  • liderów zespołów, którzy widzą możliwość zmian

W trakcie webinaru uczestnicy mogą dyskutować oraz zadawać pytania prowadzącemu w dostępnym oknie czatu.

Udział bezpłatny (elementy promocji oferty). Wymagana rejestracja.

Więcej » Rejestracja »

Kiedy: 09.08.2018, 10:30–11:30

Webinar "Koniec e-mail i pdfów. Czym charakteryzuje się nowoczesna platforma do komunikacji wewnętrznej?"

Czytaj dalej

Ze względu na postępujące zmiany sposobów prowadzenia biznesu zmianie ulegają również metody komunikacji pomiędzy pracownikami i partnerami biznesowymi. Podczas webinaru prowadzący opowiedzą o tym, jak się przygotować się do cyfrowej transformacji, jakie są najbardziej istotne czynniki wpływające na zmianę sposobów komunikacji oraz odpowiedzą na pytanie, jakie cechy powinna posiadać nowoczesna i efektywna platforma komunikacji wewnętrznej.

Podczas webinara poznasz 5 cech efektywnej i nowoczesnej platformy komunikacji wewnętrznej w organizacji oraz dowiesz się:

  • Jakie są główne powody i cele transformacji komunikacji wewnętrznej w organizacji
  • Jaki jest wpływ nowych modeli biznesowych na komunikację w organizacji
  • Jakie są dobre praktyki związane z przygotowaniem się do transformacji komunikacji i wdrożenia platform typu intranet / extranet

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

Kiedy: 09.08.2018, 12:00

Webinar "Walka z praniem pieniędzy. Sprawdź, co zmieni się od 13 lipca 2018"

Czytaj dalej

13 lipca 2018 r. weszły w życie przepisy ustawy o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Nowa ustawa dostosowuje polskie prawo do dyrektyw unijnych wprowadzając szereg zmian o charakterze podmiotowym (np. nowe kategorie instytucji obowiązanych) oraz przedmiotowym (zmieniony zakres obowiązków instytucji obowiązanych oraz kompetencji organów administracji publicznej, w szczególności Generalnego Inspektora Informacji Finansowej).

W takcie prezentacji eksperci opowiedzą o zmianach wynikających z nowej ustawy, wpływających w szczególności na podmioty będące instytucjami obowiązanymi, przybliżając następujące zagadnienia:

  • Pranie pieniędzy oraz finansowanie terroryzmu – istota zjawiska
  • Źródła prawa i najistotniejsze zmiany wynikające z nowej ustawy
  • Zakres podmiotowy ustawy: nowe kategorie instytucji obowiązanych, wyłączenie niektórych podmiotów
  • Nowe zasady stosowania środków bezpieczeństwa finansowego: identyfikacja klienta i beneficjenta rzeczywistego
  • Outsourcing środków bezpieczeństwa finansowego
  • Procedury instytucji obowiązanych: wewnętrzna procedura, procedura grupowa, whistleblowing
  • Przepisy dotyczące utworzenia i funkcjonowania Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
  • Wstrzymywanie transakcji i blokowanie rachunków oraz kary za naruszenie obowiązków

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

Kiedy: 21.08.2018, 10:00–11:00

Debata ekspercka JPK_EWP

Czytaj dalej

Do obejrzenia debaty organizatorzy zapraszają w szczególności przedsiębiorców, przede wszystkim mikro i małe firmy, przedstawicieli biur rachunkowych, działów księgowych, a także organów administracji publicznej. W czasie debaty eksperci Sage omówią najważniejsze wyzwania, przed jakimi stoją podmioty zobowiązane do wdrożenia podzielonej płatności oraz odpowiedzą na pytania zadawane w czasie debaty.

W czasie debaty dowiesz się:

  • W jaki sposób poprawnie wygenerować dane niezbędne do przygotowania raportu JPK_EWP
  • Jak postępować w przypadku stwierdzenia błędów na etapie generowania lub wysyłania raportu
  • W jaki sposób sprawdzić poprawność danych w przygotowanej strukturze

Celem debaty jest:

  • Przygotowanie przedsiębiorców, działy księgowe oraz biura rachunkowe do poprawnego generowania raportów JPK
  • Przekazanie wiedzy na temat poprawnej budowy struktury JPK_Ewidencji Przychodów
  • Wytypowanie najbardziej typowych błędów oraz udzielenie porad, w jaki sposób ich uniknąć

Dla kogo przeznaczona jest debata?

  • Dla osób zarządzających firmami, przedstawicieli działów finansowo-księgowych oraz biur rachunkowych.

Zakres debaty – czego się nauczysz?

  • Dowiesz się, z jakich obowiązkowych elementów składa się struktura JPK Ewidencja przychodów, a także kto i w jakich terminach powinien ją składać
  • Zyskasz ekspercką wiedzę na temat sposobów pozyskiwania danych do wygenerowania struktury JPK_EWP oraz dowiesz się, co należy zrobić w przypadku pojawienia się nieoczekiwanych problemów z przygotowaniem raportu

Czas trwania debaty: 45 minut + 15 minut na pytania i odpowiedzi. Jeśli już teraz masz pytanie dotyczące struktur JPK, prześlij je na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej » Rejestracja »

Kiedy: 23.08.2018, 11:00–12:00

Webinar "Jak nie zaginąć w archiwum? Skuteczne zarządzanie dużą ilością dokumentów w nowoczesnej organizacji"

Czytaj dalej

Wyszukiwanie odpowiednich zasobów dokumentów, akt czy wyroków to klucz do sukcesu dla każdej kancelarii prawnej czy biura ubezpieczeń. Czy można zrobić to skuteczniej?

Z webinara dowiesz się:

  • Jak dać się znaleźć dokumentom
  • Jak wiele spraw może być ze sobą połączone (metadanymi)
  • Czy archiwum spraw i dokumentów może być zawsze dostępne
  • Czy skupić się na przeszukiwaniu lokalnych czy globalnych zasobów?
  • Jakie technologie wspierają powyższe procesy

Prowadzący – prawnik z dużej instytucji zajmującej się nowymi technologami – poprze powyższe przykłady własnymi doświadczeniami.

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

Kiedy: 28.08.2018, 10:00

Webinar "Konsorcjum wykonawców w zamówieniach publicznych: Warunki udziału, dokumentacja, odpowiedzialność stron"

Czytaj dalej

Uczestnicząc w bezpłatnym szkoleniu online, dowiesz się:

  • Jakie są szczególne warunki udziału w postępowaniu stawiane konsorcjum i jakie są reguły ich spełniania?
  • Co o doświadczeniu wykonawcy zdobytym w konsorcjach ma do powiedzenia Krajowa Izba Odwoławcza i Trybunał Sprawiedliwości UE?
  • Jak powinna wyglądać idealnie przygotowana dokumentacja konsorcjum oraz co zmieni się po wejściu w życie przepisów o elektronizacji?

Wybrane zagadnienia, poruszone podczas szkolenia online:

  • Czy konsorcjum wykonawców to odrębny byt prawny?
  • Pełnomocnictwo konsorcjalne – treść i forma
  • Reguły sporządzenia oświadczenia wstępnego, w tym JEDZ przez konsorcjum, specyfika wypełnienia JEDZ i "elektroniczny" sposób przekazania JEDZ zamawiającemu
  • Oferta konsorcjum, w tym oferta w postaci elektronicznej przekazywana za pomocą środków komunikacji elektronicznej
  • Wadium wnoszone przez konsorcjum w formie innej niż pieniądze
  • Zasady odpowiedzialności konsorcjum i zmiany w składzie konsorcjum w trakcie realizacji umowy

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

Kiedy: 29.08.2018, 13:00–14:00

Webinar "Jak wybrać dobrego spedytora?"

Czytaj dalej

Wybór odpowiedniego spedytora to klucz do odpowiedzialnego rozpoczęcia importu towarów zza granicy. Dostosowanie usługi do prowadzonego biznesu pozwala nie tylko obniżyć koszty, ale także zwiększyć bezpieczeństwo prowadzonych działań. Jak wybrać dobrego spedytora? Jakie kryteria przyjąć podczas wyboru? O wszystkim podczas webinaru.

Webinar skierowany jest szczególnie dla:

  • Odbiorców zaczynających przygodę w handlu zagranicznym
  • Importerów poszukujących alternatywy dla aktualnych usług spedycji
  • Firm, którym zależy na optymalizacji kosztów

Możliwość zadawania pytań po zakończeniu webinaru.

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

Kiedy: 14.09.2018, 10:00

Webinar "ISO 45001 a OHSAS 18001 – kluczowe różnice w oparciu o ISO/FDIS 45001 – systemy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy"

Czytaj dalej

W związku ze zbliżającym się wydaniem pierwszej międzynarodowej normy systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy ISO 45001, firmy obecnie certyfikowane na zgodność z OHSAS 18001:2007 lub PN-N-18001:2004 czekają znaczące zmiany. Szkolenie powstało, by umożliwić poznanie i zrozumienie różnic w wymaganiach normy ISO 45001 w porównaniu do wymagań zapisanych w OHSAS 18001:2007.

Dlaczego warto wziąć udział?

  • Wiedza z pierwszej ręki, potrzebna by dostosować system zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy do wymagań normy FDIS/ISO 45001 o nowej strukturze ramowej
  • Lista nowych wymagań i znaczących zmian wynikających ze struktury ramowej HLS oraz odnoszących się do specyfiki bezpieczeństwa i higieny pracy
  • Lepsze zrozumienie powodów powstania nowej normy oraz korzyści i możliwości, jakie ona daje

Dla kogo?

  • Menedżerowie bezpieczeństwa i higieny pracy, kierownicy wyższego i średniego szczebla, menedżerowie zrównoważonego rozwoju, pełnomocnicy, specjaliści oraz członkowie zespołów odpowiedzialnych za dostosowanie systemu do nowych wymagań. Trenerzy i konsultanci, którym potrzebna jest podstawowa wiedza związana ze skutkami zmian spodziewanych w nowej normie 45001.

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja do 13 września do 16:00.

Więcej »

Kiedy: 02.10.2018, 10:00

Webinar "Oddemonizowanie mierników i dokumentacji w nowych normach ISO 9001 i ISO 14001"

Czytaj dalej

Jeżeli jesteś zainteresowany doskonaleniem systemu zarządzania w zakresie doboru mierników i zarządzania dokumentacją, weź udział w webinarze.

Dlaczego warto wziąć udział?

  • Nowe wydania ISO 9001 i ISO 14001 są okazją do analizy systemu zarządzania pod kątem koniecznych zmian. Dzięki udziałowi w seminarze online będziecie mieli okazję, żeby spojrzeć z innej strony na system monitorowania i związane z nim mierniki oraz na niezbędną dokumentację systemową. Prowadzący zaprezentują całościowe spojrzenie na powyższe zagadnienia, aby w jak największym stopniu wykorzystać wynikające z nich możliwości.

Zawartość webinarium:

  • System mierników jako podstawa do podejmowania decyzji zarządczych
  • Dokumentacja systemu zarządzania w świetle nowych wydań norm ISO 9001 i ISO 14001

Dla kogo?

  • Szkolenie przeznaczone jest w szczególności dla osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie systemów ISO 9001, ISO 14001 oraz przygotowujących się do ich wdrożenia a także dla liderów procesów zainteresowanych zmianą podejścia do monitorowania w procesie.

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja do 1 października do 16:00.

Więcej »

Kiedy: 15.10.2018, 10:00

Webinar "Zarządzanie zmianą (change management) w standardach zarządzania"

Czytaj dalej

Konieczność obserwacji, analizy i ciągłego dostosowywania się do trendów branżowych, rynkowych, prawnych i organizacyjnych, wymusza na organizacjach dokonywanie zmian. Jednak bez odpowiedniego procesu zarządzania zmianą nawet najlepiej zaplanowane i skalkulowane przedsięwzięcie, nie zostanie efektywnie przeprowadzone. Tym samym nie osiągniemy zakładanych wyników efektywnościowych, finansowych i organizacyjnych. Tą zależność dostrzegli już autorzy standardów zarządzania i wprowadzili wymagania dla procesu dokonywania zmian organizacyjnych oraz zmian w procesach.

Dlaczego warto wziąć udział?

  • Podczas webinaru prowadzący postarają się wskazać elementy, które należy wziąć pod uwagę, w celu zmniejszenia ryzyka niepowodzeń w dążeniu do osiągnięcia efektywniejszego systemu zarządzania oraz dostosowaniu wyrobów i usług do dynamicznie zmieniających się wymagań rynku. Przybliżą również podstawowe wymagania wybranych standardów zarządzania, co pozwoli uzupełnić wiedzę w zakresie zarządzania zmianą.

Program webinaru zawiera między innymi poniższe zagadnienia:

  • Zmiana – kiedy i dlaczego?
  • Podstawowe elementy planowania, realizacji i monitorowania zmian w organizacji w odniesieniu do wymagań wybranych standardów zarządzania
  • Moderowana sesja pytań

Dla kogo?

  • Pełnomocnicy i specjaliści ds. systemów zarządzania, managerowie i inżynierowie jakości, audytorzy wewnętrzni oraz osoby zajmujące się na co dzień zarządzaniem, funkcjonowaniem i administrowaniem systemami zarządzania zgodnymi z międzynarodowymi standardami ISO.

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja do 12 października do 16:00.

Więcej »

Kiedy: 30.08.2018, 11:00–12:00

Webinar "Zryczałtowane koszty uzyskania przychodu: Kiedy można zastosować 50%, 20% kosztów uzyskania przychodów a kiedy koszty w rzeczywistej wielkości"

Czytaj dalej

W programie:

  • Kwotowe koszty uzyskania (111,25 zł i 139,06 zł)
  • Procentowe koszty uzyskania (20%, 50%)
  • Warunki zastosowania kosztów autorskich – zmiana wykładni Fiskusa
  • Katalog osób uprawnionych do kosztów autorskich
  • Koszty rzeczywiste – kiedy można je zastosować

Uczestnicy mają możliwość zadawania pytań. Materiał szkoleniowy będzie można pobrać w trakcie trwania webinarium w oknie webinarium.

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Więcej »

Kiedy: 06.09.2018 i 20.09.2018

Cykl webinarów "Sukces jest na wyciągnięcie ręki" (marketing, social media, email marketing, copywriting, grafika)

Czytaj dalej

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego zaprasza na cykl webinarów adresowany specjalnie dla beneficjentów projektów unijnych z województwa zachodniopomorskiego. Projekt skierowany jest do przedsiębiorców, organizacji pozarządowych oraz samorządów.

Osiem spotkań online dostarczy użytecznej wiedzy z dziedziny marketingu, PR, social media oraz elementów grafiki. Szkolenia zostaną poprowadzone przez znakomitych ekspertów z całej Polski. Programy każdego ze spotkań zostały przygotowane w taki sposób, aby zdobytą wiedzę móc wykorzystać także w codziennej pracy.

Dlaczego warto uczestniczyć w webinarach:

  • Pierwszy cykl przygotowany z myślą o beneficjentach RPOWZ
  • Praktyczna wiedza, którą wykorzystasz na różnych płaszczyznach
  • Webinary prowadzone przez znakomitych ekspertów z całej Polski
  • Najbardziej aktualne informacje
  • Innowacyjna forma spotkań
  • Dodatkowe materiały dla uczestniczących w webinarach

Co zyskasz uczestnicząc w cyklu webinarów:

  • Otrzymasz dostęp do najświeższej wiedzy z prezentowanych tematów
  • Spotkania będą prowadzone przez znakomitych ekspertów, dzięki czemu masz pewność fachowej wiedzy
  • Eksperci przekażą wiedzę w sposób przystępny, dlatego nie musisz przejmować się, jeśli nie masz zbyt dużego doświadczenia w danej tematyce
  • Krótkie i dynamiczne spotkania – interaktywna forma sprawi, że webinary nie będą nudne
  • Dużo praktycznej wiedzy do wykorzystania w codziennej pracy
  • Konsultacje – nasi eksperci czekają na Twoje pytania i z przyjemnością Ci pomogą

Program aktualnych webinarów:

6 września 2018

Content is king! Skuteczna komunikacja w mediach społecznościowych. Magia słowa, czyli copywriting. Jak komunikować, aby nas słyszano? Jak przygotowywać angażujące treści dla odbiorcy?

  • Jak tworzyć angażujące treści
  • Czym jest storytelling
  • Skuteczna komunikacja w mediach społecznościowych

20 września 2018

Jak łatwo tworzyć samodzielnie materiały reklamowe – narzędzia oraz sposoby tworzenia infografik, ulotek i plakatów

  • Przegląd najlepszych narzędzi do tworzenia grafik
  • Case study
  • Dobre praktyki

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja (jednorazowo na cały cykl szkoleń).

Więcej »

Kiedy: dostępne do 02.10.2019–10.07.2020 (różne terminy)

Webcasty KPMG (bezpieczeństwo automatyki przemysłowej, opodatkowanie kryptowalut, zmiany w PIT 2018, ulga na prace B+R, bezpieczeństwo aplikacji)

Czytaj dalej

Webcasty KPMG to wydarzenia online prowadzone przez ekspertów, którzy bazując na doświadczeniu zawodowym i wiedzy, analizują i omawiają kwestie istotne dla firm. Eksperci KPMG na bieżąco śledzą zmiany i trendy ważne dla przedsiębiorców prowadzących działalność w Polsce i na świecie.

Udział bezpłatny. Wymagana rejestracja.

Wszystkie webcasty KPMG »

Bezpieczeństwo systemów automatyki przemysłowej okiem praktyka

(dostępne do: 10.07.2020, 10:00)

Jak skutecznie chronić infrastrukturę krytyczną przed rosnącymi pod względem skali i złożoności cybezagrożeniami?

Pełna separacja systemów automatyki przemysłowej od sieci biurowych to mit. Systemy automatyki przemysłowej projektowane były z myślą o niezawodności, bez uwzględnienia dzisiejszych uwarunkowań związanych z cyberprzestępczością. Przestarzałe systemy, protokoły niezapewniające bezpieczeństwa, problemy z wyeliminowaniem znanych podatności to tylko wybrane wyzwania z zakresu cyberbezpieczeństwa systemów automatyki przemysłowej. Jak wyjść im naprzeciw i skutecznie chronić infrastrukturę krytyczną przed cyberatakami?

Webinar poświęcony będzie tematyce bezpieczeństwa automatyki przemysłowej. Prowadzący podzielą się obserwacjami w zakresie przyczyn najczęstszych problemów z zapewnieniem bezpieczeństwa systemów automatyki przemysłowej oraz sposobami, w jaki można im przeciwdziałać.

Rejestracja »

Polskie regulacje prawno-podatkowe dotyczące kryptowalut

(dostępne do: 12.04.2020, 12:00)

Mając na uwadze pojawiające się wątpliwości wynikające z braku w polskim systemie odrębnych regulacji dotyczących opodatkowania dochodów uzyskanych na rynku kryptowalut oraz transakcji dokonywanych na rynku kryptowalut, w trakcie webcastu organizatorzy postarają się usystematyzować polskie regulacje prawno-podatkowe w tym zakresie. Również, w trakcie trwania webcastu, prowadzący będą na bieżąco udzielali odpowiedzi na pytania dotyczące prawnych i podatkowych aspektów kryptowalut.

Zakres tematyczny:

  • Aspekty prawno-podatkowe opodatkowania kryptowalut
  • Zasady opodatkowania kryptowalut na gruncie podatków dochodowych
  • Opodatkowanie kryptowalut w PIT w ramach działalności gospodarczej i poza nią
  • Opodatkowanie kryptowalut a VAT i PCC
  • Opodatkowanie kryptowalut w Polsce na tle innych państw

Uwaga: Webcast odbył się w marcu 2018.

Więcej » Rejestracja »

Zmiany w PIT na 2018 rok – rewolucja czy ewolucja?

(dostępne do: 06.12.2019, 9:00)

W dniu 10 listopada br. Senat przyjął bez poprawek nowelizację ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Należy zaznaczyć, iż projekt zawiera szereg istotnych zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych zarówno od strony pracodawcy jak i pracownika, między innymi nową wartość kwoty wolnej od podatku, podwyższenie wysokości zwolnień podatkowych, jak również zwiększenie limitu 50% kosztów dla twórców.

Zmiany weszły w życie z dniem 1 stycznia 2018 roku.

Webinar ma na celu przedstawienie najnowszych przepisów w powyższym zakresie oraz wskazanie praktycznych rozwiązań w związku z ich stosowaniem.

Uwaga: Webcast odbył się w grudniu 2017.

Rejestracja »

Ulga na prace B+R oraz pozostałe formy wsparcia na prace B+R i infrastrukturę B+R

(dostępne do: 13.11.2019, 12:00)

Z początkiem 2016 roku poszerzyła się paleta zachęt dla przedsiębiorców na prowadzenie działalności B+R – wzorcem wielu państw (np. UK, Irlandia, Australia) została wprowadzona ulga podatkowa na prace badawczo-rozwojowe pozwalająca przedsiębiorcom na odliczenie dodatkowych kosztów prowadzonych prac B+R od podstawy opodatkowania.

Webinar ma na celu przedstawienie najnowszych przepisów i zasad korzystania z ulgi na prace B+R. W trakcie webinarium omówimy między innymi obecnie obowiązujące przepisy, planowane zmiany, a także inne instrumenty wsparcia na prace B+R i infrastrukturę B+R w przedsiębiorstwach.

W sposób przystępny i praktyczny wyjaśniona zostanie istota funkcjonowania ulgi, ze szczególnym uwzględnieniem obowiązków leżących po stronie przedsiębiorców oraz obszarów potencjalnego ryzyka.

Seminarium jest adresowane do: dyrektorów finansowych, głównych księgowych, wewnętrznych doradców podatkowych (in-house), szefów działów B+R.

Zakres tematyczny webinaru:

  1. Blok 1: Ulga na prace B+R
    • Omówienie zasad pozyskania ulgi na prace B+R
      • Definicja prac B+R
      • Koszty kwalifikowane
      • Zasady odliczenia
      • Obowiązki dokumentacyjne
      • Wyłączenia
      • Przykładowe zastosowanie
    • Zmiany w przepisach od 1 stycznia 2018
  2. Pozostałe formy wsparcia na prace B+R i infrastrukturę B+R
    • Wsparcie na prace B+R
      • Źródła wsparcia
      • Poziomy dofinansowania
      • Kryteria wyboru
      • Przykładowe projekty
    • Wsparcie na infrastrukturę B+R
      • Źródła wsparcia
      • Poziomy dofinansowania
      • Kryteria wyboru
      • Przykładowe projekty
    • Inne źródła wsparcia

Uwaga: Webcast odbył się 8 listopada 2017.

Rejestracja »

Błędy w aplikacjach przyczyną groźnych cyberataków

(dostępne do: 02.10.2019, 11:00)

Zakres tematyczny:

  • Dlaczego aplikacje stanowią dziś obszar największego ryzyka dla przedsiębiorstw?
  • Jakiego rodzaju luki w bezpieczeństwie najczęściej występują w aplikacjach?
  • Jak działają hakerzy i w jaki sposób się przed nimi zabezpieczyć?
  • W jaki sposób spełnić nowe wymagania RODO odnośnie bezpieczeństwa aplikacji?

Uwaga: Webcast odbył się 26 września 2017.

Rejestracja »

Informacje z ZPP

Informacje z ZPP

Najnowsze działania ZPP oraz informacje gospodarcze

Apel do rządu RP ws. utrzymania górnego limitu podstawy składki na ubezpieczenie społeczne (zasada trzydziestokrotności)

 Źródło: zpp.net.pl 

Czytaj dalej

Mając na uwadze:

  • kontrowersje jakie wywołało procedowanie ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw znoszącej zasadę trzydziestokrotności
  • odwołanie przez Trybunał Konstytucyjny rozprawy w sprawie zbadania zgodności ustawy z Konstytucją RP i nieznany termin rozpoznania wniosku Prezydenta RP
  • niepewność odnośnie stanu prawnego oraz kolejne inicjatywy legislacyjne podwyższające koszty działalności pracodawców, ograniczające możliwości podejmowania nowych inwestycji przez przedsiębiorców
  • cele rządowej Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju, zakładające tworzenie w naszym kraju miejsc pracy wysokiej jakości i wysoko wynagradzanych
  • wzrost kosztów pracy wysokiej klasy specjalistów, które zmniejszają atrakcyjność tworzenia w naszym kraju innowacyjnych miejsc pracy
  • brak inicjatyw zwiększających atrakcyjność umów o pracę w stosunku do innych forma zatrudnienia
  • finalizacje procesu opracowywania budżetów przez przedsiębiorców na rok 2019 r.

postulujemy przyjęcie przez stronę rządową zobowiązania o utrzymaniu górnego limitu podstawy składek na ubezpieczenie społeczne, przynajmniej do 2020 roku, i podjęcia rzeczowych rozmów z parterami społecznymi…

Więcej »

ZPP przeciw likwidacji podatku liniowego w działalności gospodarczej

 Źródło: zpp.net.pl 

Czytaj dalej

Już w połowie maja bieżącego roku, gdy publicznie zaprezentowano pomysł zlikwidowania podatku liniowego dla przedsiębiorców i faktycznego wprowadzenia III progu podatkowego, Związek Przedsiębiorców i Pracodawców wyraził na ten temat bardzo krytyczną opinię, wskazując m.in. na fakt, że podatek uderzy finansowo przede wszystkim we wciąż rachityczną klasę średnią. Dzisiaj dysponujemy gotowym projektem ustawy, który trzeba ocenić jeszcze gorzej – zakłada on bowiem zwiększenie obciążeń nie tylko dla obywateli zamożniejszych, ale dla wszystkich osób zatrudnionych, przyczyniając się tym samym do wzrostu klinu podatkowego w Polsce…

Więcej »

Stanowisko w sprawie poprawki umożliwiającej nabywanie w aptekach internetowych leków na receptę

 Źródło: zpp.net.pl 

Czytaj dalej

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców i Związek Pracodawców Aptecznych PharmaNET wyrażają poparcie dla poprawki umożliwiającej osobom posiadającym orzeczenie o niepełnosprawności nabywanie w aptekach internetowych leków na receptę…

Więcej »

Stanowisko ZPP ws. projektu ustawy o rynku pracy z 29 czerwca 2018 roku

 Źródło: zpp.net.pl 

Czytaj dalej

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców niejednokrotnie zwracał uwagę na konieczność wprowadzenia daleko idących zmian w zasadach zatrudniania cudzoziemców w Polsce. Potrzeba ta wynika z przynajmniej dwóch czynników – pierwszym jest bieżący deficyt ludzi w wieku produkcyjnym przejawiający się niepożądaną dla przedsiębiorców sytuacją, tj. brakiem rąk do pracy. Niedobór wykwalifikowanych pracowników w tej chwili stanowi jedną z poważniejszych przeszkód w rozwoju firm – również tych z sektora MSP. Drugim aspektem, który trzeba wziąć pod uwagę, w dłuższej perspektywie, jest fatalna sytuacja demograficzna Polski. Problem ten objawia się już teraz wspomnianymi deficytami na rynku, jednak w ciągu kilkunastu-kilkudziesięciu lat nabierze znacznie poważniejszego wymiaru…

Więcej »

Polscy przedsiębiorcy przeciwko podatkowi od linków i filtrowaniu sieci

 Źródło: zpp.net.pl 

Czytaj dalej

Przedstawiciele największych polskich związków przedsiębiorców i stowarzyszeń reprezentujących firmy z sektora nowoczesnych technologii, cyfrowego oraz internetowego wspólnie zaapelowali do polskich eurodeputowanych, by ci w Parlamencie Europejskim odrzucili projekt Dyrektywy w sprawie prawa autorskiego w obecnym kształcie, który uderza m.in. w polskie firmy, naukowców oraz internautów. O wsparcie w tej sprawie zwrócili się także do premiera Mateusza Morawieckiego. Zaniepokojenie wobec niektórych projektowanych przepisów wyraziła Federacja Konsumentów…

Więcej »

„Mały ZUS?” O co dokładnie chodzi?

 Źródło: polskieradio.pl 

Czytaj dalej

Już od 1 stycznia 2019 r. najmniejsi polscy przedsiębiorcy zapłacą niższy ZUS. Sejm przyjął tzw. mały ZUS dla małych firm. To dobra wiadomość szczególnie dla drobnych, jednoosobowych firm, bo oznacza kolejne ułatwienia…

Więcej »

Ulga na start rozpędza się powoli

 Źródło: praca.gazetaprawna.pl 

Czytaj dalej

Pierwsze dwa miesiące jej funkcjonowania nie przyniosły rewolucji. Z nowych rozwiązań skorzystało niecałe 35 tys. przedsiębiorców. Zdaniem ekspertów winna może być możliwość prowadzenia działalności nierejestrowanej…

Więcej »

Echa dnia: 26.07.2018

 Źródło: tvp3.tvp.pl 

Czytaj dalej

Kamil Rybkowski, Ekspert ZPP, w programie "Echa dnia" TVP3 mówił o negatywnych skutkach dla przedsiębiorców, jaki niesie ze sobą zakaz nocnej sprzedaży alkoholu, wprowadzany przez niektóre samorządy w Polsce…

Więcej »

Pieczątki znikną z urzędów

 Źródło: polskieradio.pl 

Czytaj dalej

Pieczątka firmowa, pieczątka płatnika, pieczątka pracodawcy, pieczątka imienna, pieczątka wnioskodawcy, pieczątka nagłówkowa – to tylko przykłady wielu rodzajów stempli, których stosowanie wymuszają na przedsiębiorcach obowiązujące przepisy. To jednak ma się zmienić. Od lipca 2019 roku wymóg stosowania pieczątek będzie zniesiony. – To bardzo dobry krok – ocenia Jakub Bińkowski ze Związku Przedsiębiorców i Pracodawców…

Więcej »

Trudna sprawa? Za interpretację fiskus weźmie 50 razy więcej

 Źródło: podatki.gazetaprawna.pl 

Czytaj dalej

2000 zł – tyle będzie kosztowała wykładnia dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, jeżeli uzna on, że sprawa, z którą zgłasza się podatnik, jest skomplikowana. Resort chce w ten sposób odstraszyć firmy od składania zbyt dużej liczby wniosków o interpretacje. Eksperci uważają pomysł za absurdalny…

Więcej »

MEN stawia na firmy. O kształceniu zawodowym będzie decydował pracodawca

 Źródło: serwisy.gazetaprawna.pl 

Czytaj dalej

Ministerstwo Edukacji Narodowej chce odbudować szkolnictwo zawodowe z pomocą firm. Proponuje rozwiązania, które mają przekonać do tego przedsiębiorców. A ci, choć chwalą inicjatywę, wskazują też, że wiele pomysłów wymaga dopracowania…

Więcej »

Triki fiskusa będą nieskuteczne, Ministerstwo Finansów chce przyjaznej skarbówki. Ucieszy to małych przedsiębiorców

 Źródło: msp.money.pl 

Czytaj dalej

Ministerstwo Finansów chce walczyć z przewlekłością spraw. Nowa ordynacja podatkowa zmienia przepisy, urzędnicy będą musieli wskazać ostateczny termin załatwienia spraw. – To ulga dla najmniejszych podatników – komentuje Cezary Kaźmierczak, prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców…

Więcej »

Kasjerzy: Lepsza wyższa pensja niż wolna niedziela

 Źródło: forbes.pl 

Czytaj dalej

Kasjerzy wypowiedzieli się, co po kilku miesiącach częściowego zakazu handlu w niedziele sądzą o nowym prawie. Coraz więcej spośród nich wolałoby otrzymać więcej pieniędzy za pracę w niedzielę niż udać się na przymusowe wolne. Zakaz jest też negatywnie oceniany przez osoby bezdzietne…

Więcej »

Małe firmy niechętnie sięgają po kredyty. Dlaczego?

 Źródło: polskieradio.pl 

Czytaj dalej

6 na 10 firm z sektora małych i średnich finansuje swój rozwój ze środków własnych, a więc z zysków i oszczędności, czasem także rodzinnych. Z kredytu bankowego korzysta niewiele ponad 17 procent przedsiębiorstw, a są ich w tym sektorze prawie 2 miliony. (…)

Katarzyna Niemyjska ze Związku Przedsiębiorców i Pracodawców uważa, że przedsiębiorcy boją się też niepewności, spowodowanej m.in. historią z kredytami frankowymi czy kwestiami biurokratycznymi przy zaciąganiu kredytów…

Więcej »

Pan zapłaci, pani zapłaci. Na daninę solidarnościową zrzucą się szefowie każdego pracownika i przedsiębiorcy

 Źródło: msp.money.pl 

Czytaj dalej

Premier Mateusz Morawiecki w kwietniu obiecywał, że tzw. daniną solidarnościową objęci zostaną tylko najbogatsi. W rzeczywistości zapłaci ją każdy pracodawca i przedsiębiorca w Polsce. W dodatku o jej wysokości co roku będą decydować posłowie. (…)

- Ostatecznej opinii, którą prześlemy w ramach konsultacji publicznych, jeszcze nie mamy, ale na pewno jesteśmy bliżej opinii negatywnej niż chociażby neutralnej. To kolejne zwiększenie opodatkowania pracy, a na tym tracą przede wszystkim zatrudnieni – dodaje Nowacki…

Więcej »

Milionerzy. Przybywa Polaków z wysokimi zarobkami; więcej osób zapłaci podatek solidarnościowy

 Źródło: rp.pl 

Czytaj dalej

Przybywa Polaków o wysokich dochodach. Fiskus może zacierać ręce, bo więcej osób zapłaci podatek solidarnościowy. (…)

Czy milionerzy będę starali się w jakiś sposób uniknąć tej daniny? – Rzeczywiście, może pogorszyć się tzw. moralność podatkowa – uważa Kozłowski. – Skłonność do bogacenia się jest naturalną rzeczą i nic jej nie ograniczy. Za to może spaść skłonność do płacenia podatków – wtóruje Cezary Kaźmierczak, prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Jego zdaniem, jeśli ktoś dobrze poszuka, to w naszym systemie podatkowym może znaleźć wiele sposobów, jak obniżyć wartość swojego zobowiązania. Albo nie zapłacić go w ogóle…

Więcej »

Ponad połowa uczniów będzie pracować w zawodach, które jeszcze nie powstały. Eksperci radzą, co zrobić, żeby nie wypaść z rynku pracy

 Źródło: nto.pl 

Czytaj dalej

Coraz więcej mówi się o automatyzacji, robotyzacji oraz zawodach zagrożonych wyginięciem. Dla wielu osób rozwój technologiczny oznacza konieczność przebranżowienia się, istnieją jednak branże, w których automatyzacja i robotyzacja stwarzają nowe perspektywy zatrudnienia…

Więcej »

Będą nowe obowiązki podatkowe. E-papierosy z akcyzą od 2019 roku

 Źródło: podatki.gazetaprawna.pl 

Czytaj dalej

Nowela ustawy o podatku akcyzowym wprowadza opodatkowanie tą daniną płynu do e-papierosów i wyrobów nowatorskich od 1 stycznia 2019 roku. Do tego czasu przedstawiciele branży tytoniowej będą musieli uporać się z obowiązkiem banderolowania tych produktów…

Więcej »

Gwiazdowski o nowym podatku exit tax: To było kwestią czasu. Administracja skarbowa prowadzi coraz bardziej brutalne postępowania

 Źródło: wsensie.pl 

Czytaj dalej

Ministerstwo Finansów pracuje już nad nowym podatkiem, którego wymagają unijne przepisy. Mowa o tzw. exit tax, który ma dotyczyć firm przenoszących swoją działalność z Polski do innego kraju Unii Europejskiej. Jaki jest główny cel nałożenia nowego podatku i co to oznacza dla polskich przedsiębiorców? Zapytaliśmy o to eksperta w dziedzinie podatków w Centrum im. Adama Smitha, prof. Roberta Gwiazdowskiego…

Więcej »

Urlop w kraju, czy za granicą?

 Źródło: wpolsce.pl 

Czytaj dalej

Czy polscy przedsiębiorcy mogą zarabiać na turystyce? Czy sytuacja globalna, kwestie bezpieczeństwa, ataki terrorystyczne spowodowały, że wolimy wypoczywać w kraju? Gdzie na urlopy jeżdżą Polacy? Przemysław Bolechowski rozmawiał z dr Arturem Wróblewskim, Uczelnia Łazarskiego oraz z Jakubem Bińkowskim, Sekretarzem Departamentu Prawa i Legislacji ZPP…

Więcej »

Rząd lubi biznes, ale tylko mały. Kumulacja wsparcia

 Źródło: rp.pl 

Czytaj dalej

Cezary Kaźmierczak prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców: – Wspieranie małego i średniego biznesu w Polsce jest koniecznością. Dotychczas państwo stawiało na duże przedsiębiorstwa, proszę spojrzeć na listę dotacji w ramach pomocy publicznej. Dobrze więc, że w ostatnich miesiącach coś się ruszyło także w pomocy dla małych, choć część z nich to wciąż tylko zapowiedzi. Co więcej, wciąż jest tego za mało. Mały biznes w Polsce jest obciążony daninami i obowiązkami administracyjnymi niewspółmiernie do swoich rozmiarów. Marzy mi się taki system jak w USA, gdzie w przypadku najmniejszych firm obowiązki, a co więcej, egzekucja tych obowiązków, są prawie żadne. Prawdziwe siły kontrolne państwo skupia na dużych…

Więcej »

Dyrektywa dot. ochrony praw autorskich w sieci zagrozi wydawcom internetowym

 Źródło: wirtualnemedia.pl 

Czytaj dalej

- Wejście w życie projektowanej dyrektywy dot. ochrony prawa autorskiego w internecie sprawi, że wielu małych i średnich wydawców internetowych zniknie z rynku – przekonuje wiceprezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Marcin Nowacki. Wiceminister kultury Paweł Lewandowski dodaje, że jest ona niezgodna ze stanowiskiem polskiego rządu, który rekomenduje wszystkim polskim europosłom odrzucenie wersji dokumentu przygotowanej przez komisję prawną PE…

Więcej »

Polscy przedsiębiorcy to optymiści. Czy prawo sprzyja prowadzeniu biznesu?

 Źródło: biznes.gazetaprawna.pl 

Czytaj dalej

Polscy mikroprzedsiębiorcy przejawiają rozważny optymizm związany z prowadzeniem działalności gospodarczej. Jest to konsekwencja przede wszystkim ich dobrej kondycji finansowej oraz przewidywanych wzrostów przychodów. Najmniejsi przedsiębiorcy odczuwają ogólną satysfakcję z prowadzenia własnego biznesu, ale negatywny wpływ na ich nastroje mają trudne warunki prowadzenia firmy stwarzane przez państwo – wynika z Indeksu mikroprzedsiębiorczości opracowanego przez firmę inFakt…

Więcej »

Przegląd prasy online

Przegląd prasy online

Bezpłatne cyfrowe wydania lokalnej oraz ogólnopolskiej prasy

Region: Pomorze Zachodnie

Świat Biznesu [8–9(199–200), VIII-IX/2018]

 WWW: swiatbiznesu.com 

Magazyn gospodarczy Pomorza Zachodniego.

Pobierz [PDF] »

Region: Szczecin

Prestiż Magazyn Szczeciński [7(117), VII/2018]

 WWW: prestizszczecin.pl 

Styl życia / ludzie / wydarzenia / felietony / kronika.

Czytaj  » Pobierz [PDF] »

Region: Koszalin

Prestiż Magazyn Koszaliński [5(92), VI–VII/2018]

 WWW: prestizkoszalin.pl 

Biznes / społeczeństwo / wydarzenia / styl życia.

Czytaj » Czytaj [Issuu] »

Region: Szczecin

MM Trendy Szczecin [7(64), VII/2018]

 WWW: szczecin.naszemiasto.pl/mm-trendy 

Magazyn miejski.

Czytaj [Issuu] »

Region: Koszalin

MM Trendy Koszalin [5, VII/2018]

 WWW: facebook.com/mmtrendykoszalin 

Magazyn miejski.

Czytaj [Issuu] »

Region: Szczecin

Nasze Miasto Szczecin [26.07.2018]

 WWW: szczecin.naszemiasto.pl 

Lokalne wydarzenia / kultura / sport i rekreacja.

Pobierz [PDF] z archiwum »

Region: Koszalin

Nasze Miasto Koszalin [26.07.2018]

 WWW: koszalin.naszemiasto.pl 

Lokalne wydarzenia / kultura / sport i rekreacja.

Pobierz [PDF] z archiwum »

+ Dodatek specjalny:

#dom i ogród [31.07.2018]

(jako "dodatek specjalny" – druga pozycja w drugim rzędzie)

Pobierz [PDF] z archiwum »

Region: Szczecinek

Nasze Miasto Szczecinek [31.07.2018]

(omyłkowo jako "Koszalin" – pierwsza pozycja w drugim rzędzie)

 WWW: szczecinek.naszemiasto.pl 

Lokalne wydarzenia / kultura / sport i rekreacja.

Pobierz [PDF] z archiwum »

Region: Białogard

Nasze Miasto Białogard [31.07.2018]

(omyłkowo jako "Koszalin" – pierwsza pozycja w pierwszym rzędzie)

 WWW: bialogard.naszemiasto.pl 

Lokalne wydarzenia / kultura / sport i rekreacja.

Pobierz [PDF] z archiwum »

Region: Świnoujście, Międzyzdroje

Nad Morzem [31.07.2018]

(omyłkowo jako "Szczecin" – czwarta pozycja w pierwszym rzędzie)

 WWW: stargard.naszemiasto.pl  Pobierz [PDF] z archiwum »

Region: Koszalin

BiznesPlus [VII/2018]

 WWW: miasto.koszalin.pl 

Pismo ludzi przedsiębiorczych.

Pobierz [PDF] »

Region: Koszalin

MiastoPlus [7–8(50–51), VII–VIII/2018]

 WWW: miasto.koszalin.pl 

Reportaże / pasje / kultura / sztuka / historia / kulinaria / sport.

Pobierz [PDF] »

Region: Szczecin

Hot Magazine Szczecin [156, VIII/2018]

 WWW: hotmag.pl 

Moda / kuchnia / hot noc / wywiady / edukacja.

Czytaj [Issuu] »

Region: Gmina Rewal

Hot Magazine Morze [6, VIII/2018]

 WWW: hotmag.pl 

Moda / kuchnia / hot noc / wywiady / edukacja.

Czytaj [Issuu] »

Region: Koszalin

Fakty Tygodnik Koszaliński [177, 20.07.2018]

 WWW: koszalininfo.pl 

Koszalin / Sianów.

Czytaj [Issuu] »

Region: Wałcz

MagazynWałcz [5, VI/2018]

 WWW: modnymagazyn.pl | motomagazyn.com | wybudujemy.com.pl 

ModnyMagazyn/WybudujeMy/MotoMagazyn.

Czytaj [Issuu] »

Region: Wałcz

ExtraWałcz [303, 26.07.2018]

 WWW: archiwumex.pl 

Niezależna gazeta bezpłatna. Wałcz / Człopa / Tuczno / Mirosławiec.

Czytaj [Issuu] »

Region: Świnoujście

Magazyn Wyspy [6(22), VI/2018]

 WWW: magazynwyspy.pl  Czytaj »

Tematyka: MŚP

Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw [7(171), VII/2018]

 WWW: gazeta-msp.pl 

Magazyn polskich przedsiębiorców.

Pobierz [PDF] »

Tematyka: Współpraca z Ukrainą

eDIALOG [6(45)/2018]

 WWW: pol-ukr.com 

Magazyn Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej.

Pobierz [PDF] »

Tematyka: Outsourcing

Outsourcing&More [4(41), VII-VIII/2018]

 WWW: outsourcingandmore.pl 

Dwumiesięcznik w pełni poświęcony rynkowi outsourcingu w Polsce i na świecie.

Pobierz [PDF] » Czytaj [Issuu] »

Tematyka: Dystrybucja

Życie Handlowe [6–7/2018, VI–VII/2018]

 WWW: zyciehandlowe.com/zycie_handlowe.php 

Pismo przeznaczone dla specjalistów dystrybucji.

Czytaj [Issuu] »

Tematyka: FMCG

Hurt & Detal [6(148), VI/2018]

 WWW: hurtidetal.pl 

Ogólnopolski miesięcznik branży FMCG.

Czytaj [Issuu] »

Tematyka: FMCG

Poradnik Handlowca [7(305), VII/2018]

 WWW: poradnikhandlowca.com.pl 

Ogólnopolski miesięcznik branżowy dla kadry kierowniczej sklepów i hurtowni FMCG.

Czytaj [Issuu] »

Tematyka: Gastronomia

Poradnik Restauratora [7(227), VII/2018]

 WWW: poradnikrestauratora.com.pl 

Ogólnopolski miesięcznik branżowy dla kadry kierowniczej restauracji, hoteli i innych zakładów gastronomicznych.

Czytaj [Issuu] »

Tematyka: Hotelarstwo

Świat Hoteli [VI–VII/2018]

 WWW: horecanet.pl 

Magazyn dla hotelarzy. Wyposażenie / marketing / zarządzanie / gastronomia.

Czytaj [Issuu] »

Tematyka: Gastronomia

Nowości Gastronomiczne [VI/2017]

 WWW: horecanet.pl 

Miesięcznik restauratorów i profesjonalistów branży gastronomicznej.

Czytaj [Issuu] »

Tematyka: Gastronomia

Sweets & Coffee [VI–VII/2018]

 WWW: horecanet.pl 

Magazyn profesjonalistów rynku kawiarni – cukierni – lodziarni – piekarni.

Czytaj [Issuu] »

Tematyka: Stacje paliw

Stacja Benzynowa & Convenience Store [VI/2018]

 WWW: petrolnet.pl 

Czasopismo właścicieli stacji paliw oraz profesjonalistów branży. Porusza problematykę sektora detalicznej i hurtowej dystrybucji paliw i produktów FMCG.

Czytaj [Issuu] »

Tematyka: Motoryzacja

Świat Motoryzacji [VII–VIII/2018]

 WWW: swiatmotoryzacji.com.pl 

Twój doradca w warsztacie. Technologie / wyposażenie / części zamienne / urządzenia / narzędzia / rynek.

Czytaj [Issuu] »

 

Chcesz, aby informacja od Ciebie pojawiła się w tym miejscu? Napisz do nas na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Nie należysz jeszcze do ZZPP? Dołącz do nas! Dowiedz się więcej i wypełnij prostą deklaracje online na zzpp.net.pl/deklaracja!

Więcej
o Magazynie

W "Magazynie Zachodniopomorskiego ZPP" informujemy o działaniach Zachodniopomorskiego ZPP oraz ogólnopolskiego ZPP, a także o zapytaniach ofertowych, bezpłatnych szkoleniach przez Internet i wydarzeniach na terenie województwa zachodniopomorskiego.
Członkowie ZZPP otrzymują dodatkowo
redagowany przez ogólnopolski ZPP
Biuletyn "Prawo & Legislacja".
Biuletyn "Prawo & Legislacja" zawiera najnowsze informacje z zakresu zmian prawa, projektów ustaw, przepisów podatkowych - w szczególności dotyczących podatku VAT i kontroli podatkowych, sposobów finansowania, oraz rozwoju firmy. Nie zabraknie w nim również ciekawostek z rynku pracy.

O nas

Należymy do ogólnopolskiego Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, a jednocześnie stanowimy suwerenną organizację pracodawców. Działamy na terenie województwa zachodniopomorskiego, występując w imieniu ZPP, oraz podejmując samodzielne działania na rzecz poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Od swoich członków nie wymagamy ani jakichkolwiek opłat (wpisowych, miesięcznych składek), ani obowiązkowego uczestnictwa w spotkaniach czy zaangażowania w realizowane przez nas projekty. Szanujemy czas każdego przedsiębiorcy, dlatego aby do nas dołączyć, wystarczy wypełnić prostą deklarację na naszej stronie internetowej.

Skontaktuj się z nami

Zachęcamy do kontaktu z nami w przypadku jakichkolwiek pytań, uwag, czy pomysłów.

Napisz do nas

Porozmawiaj z nami

+48 726 702 777

Spotkaj się z nami

Koszalin,
Bohaterów Warszawy 30